Helaas is de Discovery Pack los niet meer verlengbaar. Dat zijn nu losse apps die u kunt aanschaffen via uw My Renault account in RL-store. Voor de internetverbinding dient u Tom Tom Live Service & Connectivity af te sluiten. Dit zorgt ervoor dat u gebruik kan maken van veel apps in de auto, zoals e-mail, facebook, etc. Door in te loggen op uw My Renault account, in de linker klom is R-Link store knopje zichtbaar. Via de R-Link store kunt u alle apps verlengen of afsluiten.
Dat betekend voor mij dat ik €144,- voor 1 jaar moet betalen om bijvoorbeeld de benzineprijzen app te kopen. Die dan weer €7,- kost. Voor €144,- krijg ik Coyote erbij waar ik niets aan heb en 1 jaar TomTom Live die ik vorig jaar al voor 3 jaar heb gekocht voor €169,-. Om hier nog 1 jaar aan te plakken vind ik niet nodig. Dan ga ik ervan uit dat er 1 jaar aan geplakt wordt. Het zou zo maar kunnen dat ik 1 jaar krijg die naast de 3 jaar loopt.
Door deze actie van Renault houd ik alleen nog de TomTom functie actief. Geen juiste ontwikkeling vind ik. Het R-Link systeem kost een vermogen als je alles werkend wilt houden. De kennis bij de dealers is wat mij betreft ook aan de lage kant. Bij een volgende enquête geef ik een lager cijfer op de vraag "Zou je Renault aanbevelen aan andere?"