Discovery Pack verlopen. Wat nu?

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
zinitzio

Discovery Pack verlopen. Wat nu?

Bericht door zinitzio »

Na een jaar rijden is mijn Discovery Pack verlopen. In mijn auto krijg ik een melding om te verlengen. Helaas lukt het niet om dat te doen. Na een aantal pogingen ben ik bij de dealer langs geweest. Die kon mij helaas niet helpen (alweer niet). Dan maar weer een email naar Renault Nederland. Vandaag het slechte nieuws ontvangen.

Helaas is de Discovery Pack los niet meer verlengbaar. Dat zijn nu losse apps die u kunt aanschaffen via uw My Renault account in RL-store. Voor de internetverbinding dient u Tom Tom Live Service & Connectivity af te sluiten. Dit zorgt ervoor dat u gebruik kan maken van veel apps in de auto, zoals e-mail, facebook, etc. Door in te loggen op uw My Renault account, in de linker klom is R-Link store knopje zichtbaar. Via de R-Link store kunt u alle apps verlengen of afsluiten.

Dat betekend voor mij dat ik €144,- voor 1 jaar moet betalen om bijvoorbeeld de benzineprijzen app te kopen. Die dan weer €7,- kost. Voor €144,- krijg ik Coyote erbij waar ik niets aan heb en 1 jaar TomTom Live die ik vorig jaar al voor 3 jaar heb gekocht voor €169,-. Om hier nog 1 jaar aan te plakken vind ik niet nodig. Dan ga ik ervan uit dat er 1 jaar aan geplakt wordt. Het zou zo maar kunnen dat ik 1 jaar krijg die naast de 3 jaar loopt.

Door deze actie van Renault houd ik alleen nog de TomTom functie actief. Geen juiste ontwikkeling vind ik. Het R-Link systeem kost een vermogen als je alles werkend wilt houden. De kennis bij de dealers is wat mij betreft ook aan de lage kant. Bij een volgende enquête geef ik een lager cijfer op de vraag "Zou je Renault aanbevelen aan andere?"

:thumbsdown: :stupid: :furious3: :rolleyes3: :twisted:
Hellgirl40
forum starter
Contacteer:

Re: Discovery Pack verlopen. Wat nu?

Bericht door Hellgirl40 »

Vol verbazing heb ik je verhaal gelezen zinzito. Echt te gek voor woorden. Persoonlijk vind ik €144 wel heel veel geld. Zo zie je maar weer, klant is koning tot de handtekening is gezet.
Clio IV RS Turbo 200 EDC Flame Red
Parkeersensoren
Alarm
Leren bekleding
Pack Cup
R-Link
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Te duur, mijn gsm kan dit gratis.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Ik zie het anders. Het is nu juist veel voordeliger geworden; Een pack Live & connectivity is feitelijk een samenstelling van het oude discovery pack met een pack Tomtom Live, voor de prijs die je eerder voor alleen Tomtom Live al kwijt was. De keuze is 1 of drie jaar en met of zonder Coyote.
In jouw geval is het alleen wel balen, je hebt nog een actief abonnement op Tomtom Live. Maar dat is het risico bij een verandering van de pakketten.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
XNL073
beginner
Contacteer:

Bericht door XNL073 »

Wat is eigenlijk nog precies het verschil tussen TomTom Live en Coyote?
Lutecia
forum starter
Contacteer:

Bericht door Lutecia »

Hoezo Facebook? dit is nog steeds niet te downloaden! Renault: wanneer komt dat? Als je dat vraagt krijg je er geen antwoord op.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

De Facebook app kun je wel downloaden maar werkt nog niet. Het downloaden is afhankelijk welke licentie je hebt.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Handig, dat je dan kan facebooken achter het stuur. Leuke afwisseling op het appen en tweeten. Ik hoop dat ze ooit nog een losse versie van R-Link uitbrengen, die je overal kan gebruiken. Mag op hetzelfde formaat, maar is misschien ook wel handig in een maatje groter. Die kun je dan ook aan de bijrijder of passagier(s) geven zodat de bestuurder weer kan focussen op dat spelletje wat je met het stuur kan spelen. Volgens mij ook het hoofddoel waarvoor je de auto ooit uitzocht.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”