Beste allemaal,
Vandaag werd ik voor de 3e keer geconfronteerd met het volgende probleem: het lampje motorstoring gaat tijdens een rit aan, zonder specifieke aanleiding. Vanmiddag viel op dat de Clio dan niet harder gaat dan 95 km/u (eerste 2 keer was in de stad). Even motor uit en meteen weer aan lost het probleem op. Daarnaast valt mij sinds een week op dat de weergegeven motortemperatuur tijdens een rit heen en weer wisselt tussen 2 en 4 blokjes.. Weet niet of dit te maken kan hebben met de 'motorstoring'.
Vooralsnog niet echt een storend probleem, maar wel vreemd, iemand een idee?
Alvast bedankt,
Bernard
Lampje motorstoring + max 95 km/u -- weg na herstart
Re: Lampje motorstoring + max 95 km/u -- weg na herstart
Het oranje lampje in de vorm van een motorblokje?
Dan is er iets mis met de verbranding. Wat voor motor heb je? 1.4 of 1.6? Mogelijk een slechte penbobine, vervuilde gasklep of slechte lambda. 1.2 idem maar dan elektronisch blok i.p.v.. penbobine. Dat je niet harder kan dan 95 komt omdat de motor in noodloop is gegaan.
Dan is er iets mis met de verbranding. Wat voor motor heb je? 1.4 of 1.6? Mogelijk een slechte penbobine, vervuilde gasklep of slechte lambda. 1.2 idem maar dan elektronisch blok i.p.v.. penbobine. Dat je niet harder kan dan 95 komt omdat de motor in noodloop is gegaan.
Hi Arjan, dank voor je reactie. Het gaat om het oranje gloeispiraal-symbooltje bij de 1.6 16V (2004), dus niet motorstoring maar elektronische storing. Had ik er inderdaad bij moeten vermelden. Na enig zoekwerk zie ik dat meer mensen dit probleem hebben gehad, waarbij het kon zitten in de gaspedaalsensor, kabelboom, lambda en (bij jou?) in de bougiekabel. Niet zo eenvoudig dus als ik had gehoopt, als ik er meer last van krijg zal ik contact opnemen met Henny!
Controleer je penbobines eens. Stekkertje loshalen en dan kijken of de motor slechter gaat lopen of dat het niet veranderd. Veranderd er niets is die bobine kapot. En kijk de massa aansluiting van het blok, startmotor en accu na op corrosie. Slechte massa kan ook storing geven.
Dat is in mijn geval makkelijker gezegd dan gedaan.. Heb verstand van andere dingen
. Maar sowieso bedankt voor je analyse Arjan!

- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
ik was ook 1 van de gelukkige met een elektronische storing .
bij het 1e keer uitlezen van de gegevens van de clio kwamen ze bij mij tot de ( foute ? ) conclusie dat de kabelboom niet meer in orde was.
bij het uitlezen was de noodloop niet meer actief omdat ik hem had moeten herstarten.
echter was dat niet het ( enige ? ) probleem , en was de 2e reparatie een lambda sensor.
bij de 2e keer uitlezen was de storing actief ( de clio was dus nog altijd in de noodloop)
erg vervelend en frustrerend als je auto in de noodloop schiet.
het beste wat ik je kan adviseren is om als het weer gebeurt en de auto in de noodloop schiet de auto niet af te zetten , en laten uit lezen wat de fout melding is.
als je de auto uitzet bestaat er een kans dat de foutmelding weg is.
bij het 1e keer uitlezen van de gegevens van de clio kwamen ze bij mij tot de ( foute ? ) conclusie dat de kabelboom niet meer in orde was.
bij het uitlezen was de noodloop niet meer actief omdat ik hem had moeten herstarten.
echter was dat niet het ( enige ? ) probleem , en was de 2e reparatie een lambda sensor.
bij de 2e keer uitlezen was de storing actief ( de clio was dus nog altijd in de noodloop)
erg vervelend en frustrerend als je auto in de noodloop schiet.
het beste wat ik je kan adviseren is om als het weer gebeurt en de auto in de noodloop schiet de auto niet af te zetten , en laten uit lezen wat de fout melding is.
als je de auto uitzet bestaat er een kans dat de foutmelding weg is.
-
- forum starter
- Contacteer:
heel vaak vocht , slechte massa op achterlichten en vocht bij rekenunit achter rempedaal. idem was hier het geval met een 1.2 quickshift, uitlezen gaf alleen melding unknowing failure, nu alles droog en loopt goed, aleen de massa in achterlichten nog beter maken , zijn erg gevoelig daarvoor, zelfs op handrem zetten deed mn dashbord op tilt slaan, na 5 minuten alles weer terug zonder reset
------------------------------------------------------------
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713
2004 Dynamique Luxe 1.6 16V Rouge Cerise nv713