Onze clio II 1,2 16V is onderwege stilgevallen. We hebben hem uiteindelijk terug op gang gekregen maar draait onregelmatig. We hebben er injcteurreiniger in de halfvolle benzine tank gegoten omdat de uitlezing ons de melding gaf van 3 " defecte" injecteurs.
We hebben de benzine tank leeg gereden en terug getankt. Toch houd hij regelmatig in vooral bij vertrek. Kunnen het ineens 3 verstuivers zijn die storingen hebben?
inhouden
-
Bert.Sabine
- beginner
- Contacteer:
Re: inhouden
3 tegelijk is wel erg toevallig. Probeer nog eens wat reiniger maar dan met max een kwart tank. Ik vermoed dat er vuil in de benzineleiding heeft gezeten en de verstuivers gewoon verstopt zijn geraakt.
-
Bert.Sabine
- beginner
- Contacteer:
Ik ben naar Bosch gereden voor een 2de opinie. Deze kreeg 7 foutmeldingen. Alle 4 versuivers en nog wat. De motor draaide , maar dat was ook het enigste wat je hierover kunt zeggen. Regelmatig een overslag en als je gas gaf hielt hij in .
Een 2de man kwam erbij en gaf mij een raad om eerst de bobine te kijken.
Ik ben met de clio naar huis geprutteld en ben op zoek gegaan naar een occasie bobine.
Niet gemakkelijk te vinden blijkbaar, ook op de site moeilijk de juiste te vinden aangezien er zoveel verschillende zijn gebruikt voor de Clio II.
Maar uiteindelijk een gevonden, gemonteerd en onze clio rijdt weer als nieuw.
Door deze man en door de info die ik heb gelezen op deze site heb ik de clio terug in orde gekregen, we wilden al bijna alle injecteurs vervangen wat een hoge kost voor niets was geweest.
Een 2de man kwam erbij en gaf mij een raad om eerst de bobine te kijken.
Ik ben met de clio naar huis geprutteld en ben op zoek gegaan naar een occasie bobine.
Niet gemakkelijk te vinden blijkbaar, ook op de site moeilijk de juiste te vinden aangezien er zoveel verschillende zijn gebruikt voor de Clio II.
Maar uiteindelijk een gevonden, gemonteerd en onze clio rijdt weer als nieuw.
Door deze man en door de info die ik heb gelezen op deze site heb ik de clio terug in orde gekregen, we wilden al bijna alle injecteurs vervangen wat een hoge kost voor niets was geweest.
Defecte bobine.. Had je er dan ook een lampje bij branden voor "luchtverontreiniging" en/of "elektronische storing"? Normaal gesproken is dat dan wel het geval namelijk.
-
Bert.Sabine
- beginner
- Contacteer:
Ja, dat lampje brande. Maar ik dacht dat dit aangaf " slechte verbranding" en een motor die vierkantig draaid heeft dit zeker , dus ging ik daar niet verder op in.
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
Ik had ook een kapote bobine (geen pen bobine) en daarbij ging geen lampje branden op mn dashboard. Dat lampje hoeft dus niet altijd te branden/ terwijl mn autotje toch op maar 2 cilinder reed :P
Clio 2 Phase 1 uit 1999
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3568 Weergaves
-
Laatste bericht door Stein