Bilstein B14 of KW variant 1 ??

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Re: Bilstein B14 of KW variant 1 ??

Bericht door D-Jay »

Sta je ook open voor andere merken Dries?
Onder mijn circuit Clio zit een set van BC-Racing, waar ik tot nu toe dik tevreden over ben :thumbsup:
Hardheid is in 30 standen instelbaar d.m.v. een draaiknop bij de topmount.
Zelf heb ik gekozen voor custom springrates, waardoor die nu echt zeer hard is (aangezien de auto toch alleen voor het circuit is
en verder niet op straat mag.) Met de standaard veren is hij ook ideaal voor sportief straat gebruikt. Als je behoefte hebt aan foto'tjes, hoor ik het wel :wink:
RS 182 & 172 Tracktool
Daniel de Rijke

Re: Bilstein B14 of KW variant 1 ??

Bericht door Daniel de Rijke »

Met beide sets gereden maar momenteel al 2jaar KW variant 1 inox onder de daily.
De kw's bieden nog redelijk wat comfort maar moet wel zeggen dat ze toch overhellen met het betere hoekwerk ( is gemonteerd op pure motorsport solid topmounts met veerpootbrug.
Als je echt heel laag wilt en wilt hoeken moet je wel gaan denken om een correctie kit voor het bumpsteer tegen te gaan.
Kw word geleverd met speciale bouten waarmee je met uitlijnen je camber kan stellen.

De bilstein set is harder afgeveerd maar niet puur voor circuit, daar viel hij zelfs zo door de mand met overhellen dat ik op Spa bijna zee ziek werd ervan.
De bilstein b6 en de cup variant op mijn oude clio 16v's bevielen enorm goed maar de prestaties van de p14 set viel dan ook extra tegen op de RS.
Bij bilstein moet je apart camber bouten kopen van bv eibach monroe of powerflex.

Kwalitatief zullen ze niks voor elkaar onder doen, ook prijstechnisch liggen ze dicht bij elkaar.

Goedkopere optie is de weitec set, weitec is onderneming van KW, de set ziet identiek uit en is ook met camber vestelling en in INOX.
Hoeveel en of er echt verschil is weet ik dus niet.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”