Wordt na een aanrijding de brandstof toevoer afgesloten ??

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
naamron
beginner
Contacteer:

Wordt na een aanrijding de brandstof toevoer afgesloten ??

Bericht door naamron »

Ben in het bezit van een Clio 4 Tce90 met wat schade, nu de schade bijna klaar is, start de auto wel, maar slaat niet aan.

Zelf denk ik dat de brandstof toevoer stop is gezet (door aanrijding) ben bij de Renault dealer geweest om dat te vragen, maar hier zeggen ze dat het goed mogelijk is, maar zekerheid heb ik niet, wie weet dit !!!

Gaat mij niet zozeer om het resetten, maar meer omdat ik iets moet regelen om de auto bij de dealer te krijgen, en ik geen zin heb om hem met hetzelfde probleem (niet aanslaan) de auto mee terug te nemen.

Alvast bedankt voor de reactie(s)
naamron
beginner
Contacteer:

Re: Wordt na een aanrijding de brandstof toevoer afgesloten

Bericht door naamron »

Vandaag (na 2 dagen) Clio opgehaald bij de dealer, helaas zonder resultaat, ze kunnen niet in de rekeneenheid (module) komen, die naast
de zekeringenkast zit onder de motorkap, hier schijnt de injectie, en brandstof toevoer geregeld worden, wat de reden is weten ze niet. Kan bedrading zijn zeggen ze.
Bij de dealer (Purmerend) zijn ze trouwens erg onsympathiek (jammer), en zien mij liever gaan dan komen. (kreeg wel de rekening gepresenteerd)

Wie kan mij wat tips geven, alvast bedankt.
naamron
beginner
Contacteer:

Bericht door naamron »

Aanvulling van het vorige bericht :
Zou het kunnen zijn dat de vervangings airbagmodule (die van de nieuwe airbag die geplaatst is, en die hetzelfde nummer hebben) invloed heeft op het uitlezen van andere rekeneenheden (module's) oa. de module die de brandstoftoevoer regelt ??

Ik heb de airbag reset in Huizen gebeld (perfect bedrijf trouwens) deze zegt kom je originele airbagmodule resetten, deze bevat heel veel informatie over de auto, en kan best (beloofd niets) het probleem zijn.

Wie geeft mij wat meer zekerheid.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Afhankelijk van de snelheid word de brandstof toevoer stop gezet.
Waar deze knop exact zit weet ik niet maar je zou kunnen kijken achter de accu of in het interieur bij de dorpels in de buurt.
Overige vragen durf ik je geen antwoordt op te geven aangezien de clio voor mij 'te nieuw' is.
Groeten, Vincent.
naamron
beginner
Contacteer:

Bericht door naamron »

Bedankt voor je tip/reactie, de brandstoftoevoer is inderdaad stopgezet, volgens de dealer wordt dit electronisch gedaan in de rekeneenheid achter de accu/ tussen zekeringenkast en luchtfilterhuis in, en hier kunnen ze met het uitlezen juist niet inkomen. (Je bent van harte uitgenodigd om het te proberen hoor) ze geven draadbreuk de schuld.
Ze hebben er dik 2 uur naar het probleem gezocht, ook zonder resultaat. ( wel dik betaald)
Na wat telefoontjes oa. airbag reset, kwam met de optie om de originele module te resetten ??
Ik ga ervan uit dat ze dat toch wel gezien hadden bij de dealer !!
naamron
beginner
Contacteer:

Bericht door naamron »

Heb uiteindelijk een nieuwe module moeten (laten) plaatsen.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Dus de conclusie is dat de afgesloten toevoer niet te resetten is?Wat zijn de kosten geweest voor de nieuwe module? Heb zelf geen interesse maar dan is dit topic straks nog handig voor anderen :thumbsup:
naamron
beginner
Contacteer:

Bericht door naamron »

Hoi, ik kan het niet geheel bekijken (omdat ik nog wat onderdelen, en spuitwerk heb laten doen) maar de module moet iets van € 700/800,- euro gekost hebben.

Probleem is dat er bij de dealers ook weinig ervaring in huis is. (type is nog te nieuw) ik heb de airbags moeten vernieuwen, hierbij zat natuurlijk een goede module, ik heb deze dus ook verwisseld, maar de module is niet alleen een crash module, deze bevat veel meer informatie.
Vaak kan je de originele module laten resetten (is beste/goedkoopste optie) maar omdat het een nieuw type betreft was/is de software om te resetten (nog) niet aanwezig.

Ik rij nu gelukkig, maar weet waar je aan begint !!!
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

Naar mijn weten moet na een aanrijding waarbij de noodelectronica (zoals airbags) geactiveerd zijn, ook de airbag module vervangen worden. Een kennis van mij heeft een keer een aanrijding gehad met zijn tweedehands Clio en daar werd de airbag niet geactiveerd. Een niet vervangen airbagmodule bleek de boosdoener. Ik kan het niet bevestigen, maar de airbagmodule resetten kan wellicht goedkoop zijn, of de airbag geactiveerd worden bij een aanrijding is de vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”