Hallo iedereen,
Ik ben zelf nieuw op dit forum maar leek me wel handig aangezien ik een mede clio-eigenaar ben, en alles zelf doe aan de wagen.
De wagen waar we over spreken is een 1.4 benzine op lpg met ondertussen 252K op de teller van 1995.
Nu heb ik onlangs een lager vooraan en achteraan kapot gehad en deze met succes vervangen.
Alleen maakt de voorste rechts nu weer lawaai.
Kan dit zijn omdat het aanhaalmoment niet goed is?
Dit zijn de momenten die ik heb gevonden (jammer genoeg niet in een vraagbaak maar gewoon op het www):
vooraan : 280 Nm
achteraan: 175 Nm
hier spreken we dan wel over de aanhaalmomenten van de grote moer op de as (moer van 30 of 32)
alvast bedankt voor de moeite!
groeten!
wiellagers aanhaalmomenten
Re: wiellagers aanhaalmomenten
280 Nm is correct. Heb je een pers gebruikt? Misschien heeft het lager niet 100% recht gezeten...?
Re: wiellagers aanhaalmomenten
Beste Arjan en Henny,
alvast bedankt voor de snelle reactie!
Ik laat het lager altijd persen in een garage ( altijd dezelfde trouwens) en doe dit niet zelf.
Voor 2 tientjes kan ik er zelf niet aan sukkelen
morgen even een nieuwe/grotere momentsleutel halen die 280 Nm haalt want momenteel haal ik slechts 200Nm
Thanks guys!!!
alvast bedankt voor de snelle reactie!
Ik laat het lager altijd persen in een garage ( altijd dezelfde trouwens) en doe dit niet zelf.
Voor 2 tientjes kan ik er zelf niet aan sukkelen

morgen even een nieuwe/grotere momentsleutel halen die 280 Nm haalt want momenteel haal ik slechts 200Nm
Thanks guys!!!