Radio lawaai

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Eric92
forum member
Contacteer:

Radio lawaai

Bericht door Eric92 »

Ik heb dus een tuner list radio in mijn Clio. Erg leuk ding alleen stoor ik me nu zo onderhand toch wel aan het lawaai dat hij maakt tijdens het opstarten.
Het klinkt als de CD speler die constant een CD probeert te scannen of zo. Hieronder een filmpje:

Soms geeft hij in combinatie met dit geratel de melding: ERR CD en de 'ploink' die daarbij hoort. Ook als ik de auto dan start geeft hij weer die melding.
Voor zover ik weet komt de radio uit een Clio die een harde klap gemaakt heeft aan de voorkant en de CD zat er nog in. Misschien dat de lezer op hol geslagen is?
Renault Clio 1.2 RN ('99)
thereaper
beginner
Contacteer:

Re: Radio lawaai

Bericht door thereaper »

Klink inderdaad alsof tij blijft scannen, mijn radio leest ook altijd de cd bij opstarten, maar dit Is veel korter als bij jou.
weet uit ervaring dat cd speler een erg gevoelig apparaat Is , dus schade aan het mechanisme of lezer zou mij niet verbazen.
Eric92
forum member
Contacteer:

Re: Radio lawaai

Bericht door Eric92 »

Merkte de laatste tijd dat hij minder lang bleef hangen nadat ik wel 100x achter elkaar op contact - van contact had gedaan.
Zonet eens een audio CD erin gedaan en dan scant hij zoals het moet. Even er doorheen ge-cycled en de CD weer uitgeworpen. Toen weer een paar keer op contact gezet en het probleem lijkt nu weg te zijn. 1 keer een korte scan en that's it, zoals het hoort dus. Hopen dat het zo blijft.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”