Hallo iedereen!
Ik heb een misschien wat aparte vraag. Ik heb ander werk (eindelijk kunnen beginnen) en daarbij hoort een nieuwe opleiding. Doordeweeks zit ik nu voor een jaar intern op een kazerne in Breda en staat mijn auto op een andere kazerne in Breda een week, soms 2 weken aaneengesloten stil. Nu was mijn vraag moet ik ergens op letten als ik de auto zo weg zet? Zeker als het weer strenger wordt?! De dagen dat ik er wel mee rij zijn gelijk 72km enkele reis en dan eventuele (stads)ritten thuis in het weekend.
Ik heb al afgeleerd de handrem erop te zetten, gevalletje automatisme. Dat was dus geen succes nadat ik de auto de eerste keer en gelijk 2 weken parkeerde.
Remmen rijdt ik alvast wat schoon op het terrein. Deze verroesten behoorlijk, maar zijn wel snel schoon.
Iemand dus nog ideeën of tips? Bij voorbaat dank!
Doordeweeks stilstaan
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Doordeweeks stilstaan
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
- Lampie
- forum starter
- Contacteer:
Re: Doordeweeks stilstaan
niet naast een andere auto parkeren ivm openen van deuren ?
Niet onder bomen neerzetten ivm vogelpoep ?
Geen winegums in een metalen blikje doen ivm samensmelten bij een aanval van tropische hitte ?
Bij slechter wordend weer 2 stukjes PVC electriciteitspijp onder je ruitenwisserarm zetten. vriezen ze niet vast.
Slotontdooier meenemen, niet in de auto.
Met de kont in het parkeervak neerzetten, zodat je vooruit kan wegrijden.
............
............
............
............
Niet onder bomen neerzetten ivm vogelpoep ?
Geen winegums in een metalen blikje doen ivm samensmelten bij een aanval van tropische hitte ?
Bij slechter wordend weer 2 stukjes PVC electriciteitspijp onder je ruitenwisserarm zetten. vriezen ze niet vast.
Slotontdooier meenemen, niet in de auto.
Met de kont in het parkeervak neerzetten, zodat je vooruit kan wegrijden.
............
............
............
............

- bart0ving
- über forummer
- Contacteer:
vwb de ruitenwisserarmen: Wipersticks kopen!
Gefeliciteerd met de nieuwe baan
Handrem los en in de versnelling laten staan is inderdaad wel het belangrijkste.
Het zal met twee weken nog niet zo'n vaart lopen maar: bandenspanning goed houden. Bij te slappe banden kan de stalen gordel vervormen en dan kan je gaan stuiteren. Wielen in de rechtuit stand, zelfde reden.

Handrem los en in de versnelling laten staan is inderdaad wel het belangrijkste.
Het zal met twee weken nog niet zo'n vaart lopen maar: bandenspanning goed houden. Bij te slappe banden kan de stalen gordel vervormen en dan kan je gaan stuiteren. Wielen in de rechtuit stand, zelfde reden.
- Petare
- forum member
- Contacteer:
oké niks spannends dus! Bedankt!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)