Clio 1.2 2004 start niet

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Razil

Clio 1.2 2004 start niet

Bericht door Razil »

Beste leden,

Sinds ongeveer een maand heb ik problemen met het starten van mijn Clio. Eerst ging de motor wel over maar sloeg niet aan. Op advies moest je een paar keer tegen de bobine aantikken en ging toen wel aan. Week later sloeg de motor niet over en maakte "tiktiktiktik" geluiden bij het omdraaien van de contact sleutel. Een dag wachten en sloeg de motor wel weer aan ( lekker wisselvallig mijn auto yep ). Probleem werd steeds erger dat die helemaal niet meer aanging. Dus ik naar een aantal garages geweest en hebben dit geluid bekeken en hebben mij allen verteld dat dit de startmotor zou zijn.

Dus hebben we de startmotor vervangen maar het probleem was er gvd nog steeds.... Hebben gekeken of de bobine kabels wel vonkten maar dit was niet het geval. Meneer zei : dan is het je BDP sensor. Dus hebben we die ook maar vervangen. Toen deed mn auto het wel naar wat moeite. Monteur had volgens mn schoonpa stroomkabels verschoont etc en toen deed deze het wel. Vandaag in de ochtend ging die weer niet aan... Sloeg wel over maar niet aan. Weer tegen de boboine aangetikt en toen ging de motor wel aan...

Ik heb dus in feite de startmotor en BDP sensor laten vervangen terwijl het probleem nog steeds niet is verholpen... Wat een klere auto :furious3: ! Iemand enige idee wat het kan zijn?

Moet er wel bij vertellen dat de accu erg goed is en getest is samen met alle zekeringen.

Het is een wisselvallig probleem, voordat ik deze onderdelen liet vervangen hebben we ook geprobeerd dezer auto aan te duwen, motor starte toen ook niet.

Ik kan alle advies en hulp gebruiken want ik betaal en betaal terwijl het probleem niet wordt verholpen :(

Alvast bedankt!
hostler

Re: Clio 1.2 2004 start niet

Bericht door hostler »

Welkom! Stel je anders eerst eens voor op het forum ;)

Brandstofpomp? Startonderbreker? Bobine? Bougies? (of de gehele ontsteking?) Gasklephuis schoongemaakt?

Kan zo veel zijn... Heb je hem al eens laten uitlezen? Dat kan je soms in de juiste richting wijzen :)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Slechte massa verbinding
Razil

Bericht door Razil »

En het probleem zet zich voort. Massa nagekeken en bobine vervangen. Deed het een dag en vanochtend weer niets.... Dit is dus hoe het is om een franse auto te hebben. Zal er vast wel een aantal goeie tussen zitten. Maar ik ben er niet over te spreken. Iemand nog een idee?
Laatst gewijzigd door Arjan op 12 sep 2014 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag op taalgebruik letten!
Razil

Bericht door Razil »

Ik ben nog steeds bezig met mijn auto.

Was 2 weken terug bij een garage die ik via via ken en heeft er een computer op aangesloten. Zag een storing van de vlieg(bdp)wielsensor. Deze heeft die handmatig verwijderd. Hij dacht dat dit nog de storing was van de vorige sensor en dat dit de oorzaak zou zijn dat die af en toe niet zou starten. Na een dag rijden kwam het probleem weer opdagen.

Ben net terug van vakantie en dacht : hey laat ik het eens weer proberen.. Starte als een zonnetje en ben meteen naar een Renault garage gereden met het idee dat zij wel zo zouden zien wat het zou zijn. Computer erop aangesloten en wat kwam er weer tevoorschijn? Vliegwiel(bdp)sensor storing.. Deze storing blijft dus terugkomen als de auto niet start waardoor meneer van de Renault garage op 1 conclusie kan komen : De nieuwe BDP sensor is stuk of niet goed geplaatst of bekabeling niet goed gesoldeerd/aangesloten.

Zou dit volgens jullie ook het probleem kunnen zijn?

Startmotor,bobine met bekabeling en bdp sensor zijn vervangen.

Hoor het graag.

Groetjes!
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat zou wel eens kunnen. Die sensor is een probleem wat regelmatig voorbij komt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”