Hallo, ik ben in het bezit van renault clio RN 1.4 automatic bouwjaar 1994. Nou heb ik sinds enkele weken dat hij steeds slechter start. Normaal startte hij altijd meteen, nooit geen problemen gehad. Hij staat nu in de garage waar ze eerst dachten aan vochtproblemen. Kabels vervangen. maar probleem blijft.
Probleem is: na 3 a 4 keer starten slaat hij wel aan, loopt dan heel laag stationair, maar zo gauw je gas geeft stikt hij. Dan dreigt hij af te slaan. Volgens garage krijgt hij te weinig benzine. Carburateur gaan ze morgen proberen een andere op te zetten maar daar is volgens hen het probleem ook niet mee te verhelpen (weten ze niet zeker) De uitlaatgassen stinken, maar bij meting is dat toch in orde.
Als de motor warm is rijdt de auto perfect niks aan de hand zo lijkt het.
Wie kan mij helpen met dit probleem?? Waar kan het aan liggen??
alvast bedankt.
renault clio 1994 start moeilijk
Re: renault clio 1994 start moeilijk
Wanneer een CO meting goed is zou je verwachten dat de verbranding goed is. Echter wanneer je olie mee verbrand, door slijtage van de zuigerveren bijvoorbeeld, hoeft dat niet altijd meetbaar te zijn in de CO. Wel gaat je uitlaatgas stinken. In dat geval kunnen de bougies ook heel snel vuil slaan waardoor er geen goede vonk is. Hebben ze daar al naar gekeken? Of stinkt de auto naar koelvloeistof? Dan zou je misschien ook een lekke koppakking hebben. In beide gevallen heb je dan in ieder geval ook olie of koelvloeistof verbruik.
Wanneer de motor warm is zet alles ook wat uit en kan het zijn dat de zuigerveren wat beter afsluiten.
Wanneer de motor warm is zet alles ook wat uit en kan het zijn dat de zuigerveren wat beter afsluiten.
Bedankt voor je reactie Arjan.
De koppakking is in 2012 vervangen. Dus dat zal het niet zijn. En zuigerveren daar heb ik geen verstand van, kan het morgen eens vertellen tegen de monteur. Waar zitten de zuigerveren en wat doen die?? De bougies hebben ze volgens mij ook nagekeken.
Hij verbruikt ook geen olie of koelvloeistof.
De koppakking is in 2012 vervangen. Dus dat zal het niet zijn. En zuigerveren daar heb ik geen verstand van, kan het morgen eens vertellen tegen de monteur. Waar zitten de zuigerveren en wat doen die?? De bougies hebben ze volgens mij ook nagekeken.
Hij verbruikt ook geen olie of koelvloeistof.
De zuigerveren zijn ringen die rond de zuigers zitten en zorgen dat deze goed afsluit in de cilinders. Vaak zijn het er drie waarvan twee compressie veren zijn en één een "olieschraapveer" is. Die moet er voor zorgen dat motorolie niet tussen de zuigers en cilinderwand omhoog in de verbrandingskamers kan komen.