Hallo allen,
Mijn ouders hebben een Renault Clio uit 2008 automaat gekocht, hier staat 48000 kilometer op. Nu is het feit dat de auto af en toe niet naar zijn 4e versnelling wil schakelen en geeft een foutmelding aan, als de auto even uit is en daarna weer gestart wordt, dan doet hij het weer gewoon. De Renault garage zegt dat dit de kleppen zijn, ik denk zelf dat dit te vroeg is voor een auto met zo weinig kilometers, ook is de auto al bezig met zijn 3e accu??? Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?
Ik hoor het heel graag,
Mvg
Patrick van Brummen
Cliao 2008 waarschijnlijk kleppen kapot?
Re: Cliao 2008 waarschijnlijk kleppen kapot?
Hallo Patrick, welkom
Ten eerste, een Clio uit 2008 is een Clio 2 of 3, geen Clio 1 dus dit draadje moet verplaatst maar waarheen?
Schakelen heeft niets met de kleppen te maken, in ieder geval niet met de kleppen in het motorblok. Of bedoelen ze kleppen in de automaat bak?
Het is bij 48000 kilometer inderdaad snel maar hoe is de vorige eigenaar er mee omgegaan? Ik ken gevallen waarbij na 10000 kilometer de versnellingsbak aan revisie toe was omdat de eigenaar verkeerd met schakelen omging.

Ten eerste, een Clio uit 2008 is een Clio 2 of 3, geen Clio 1 dus dit draadje moet verplaatst maar waarheen?
Schakelen heeft niets met de kleppen te maken, in ieder geval niet met de kleppen in het motorblok. Of bedoelen ze kleppen in de automaat bak?
Het is bij 48000 kilometer inderdaad snel maar hoe is de vorige eigenaar er mee omgegaan? Ik ken gevallen waarbij na 10000 kilometer de versnellingsbak aan revisie toe was omdat de eigenaar verkeerd met schakelen omging.
Re: Cliao 2008 waarschijnlijk kleppen kapot?
3e accu na 6 jaar is ook niet normaal. De eerste accu zou het nu nog moeten doen in de meeste gevallen.
Ik heb geen verstand van automaat bakken, dus over wat voor kleppen de dealer spreekt heb ik geen idee. Ik denk dat je het niet moet verwarren met de kleppen van de motor.
Ik heb geen verstand van automaat bakken, dus over wat voor kleppen de dealer spreekt heb ik geen idee. Ik denk dat je het niet moet verwarren met de kleppen van de motor.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive