uit en inbouwen automaat

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
karthur8

uit en inbouwen automaat

Bericht door karthur8 »

Hoi allemaal..

Mijn clio had startproblemen en na onderzoek blijk de starterkrans kapot te zijn. Het is een automaat. Ik heb redelijk wat ervaring met het repareren van auto's maar echter nooit een automaatbak uit en ingebouwd. ( wel handgeschakelde bakken) Is het bij een RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) | 1990.05-1998.09 - 1.4 - 1390ccm 80pk (1e reg: 1995-08-18) mogelijk dit zonder brug op "straat" te doen ? Ik hoorde iets over het moeten uitbouwen van het subframe. En zo ja...wat zijn de specifieke '1e keer problemen' waar ik rekening mee moet houden bij een automaat? Alvast bedankt...

gegroet allen,
Karthur8
karthur8

Re: uit en inbouwen automaat

Bericht door karthur8 »

Ik heb hier wel de 'Automatic Transmission workshop repair manual uit 1997 van de MB1, MB3, MJ1, MJ3 en de ML1 '...maar daar staat het uit en inbouwen niet in helaas. Heeft iemand voor mij wellicht deze handleiding ?

ps:
Ik heb ook de workshop manual : Renault Technical Note3720A januari 2009.....X65, and DP0... 'Special notes on Clio II equipped with the DP0 automatic gearbox.' Hierin wordt ook het uit en inbouwen beschreven.

En ook heb ik de workshop manual van november 2009 voor de Clio 3 / Chapitre 2 Transmissie :
CLUTCH
MANUAL GEARBOX
SEQUENTIAL GEARBOX
AUTOMATIC GEARBOX
DRIVESHAFTS
Hierin staat ook het uit en inbouwen van de 'bakken' beschreven.
Als iemand deze kan gebruiken moet hij/zij me maar een pm sturen.

gegroet,
Karthur8
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Het is wel op straat te doen maar houd er rekening mee dat je auto zeker een halve meter omhoog moet zien te krijgen anders heb je geen ruimte om de bak er onderuit te laten zakken.

3720A heb ik wel in het Nederlands voor je: S.M. 3720A
FC0S - KC0S - BB1D - CB1D - BB1R - CB1R -
BB2K - LB2K
Behoort bij: M.R. 325 - 337
Bijzonderheden van de Kangoo en Clio II
met automatische transmissie DP0

M.R. 325 is het werkplaatshandboek voor de Kangoo, die heb ik ook maar de 327, wat dan de Clio zal zijn, helaas niet.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

\Wacht, het is MR337. Die heb ik wel voor je :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”