dealer met serieus aanbod lmv velgen+winterbanden

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
66 kW powerrr
forum starter

dealer met serieus aanbod lmv velgen+winterbanden

Bericht door 66 kW powerrr »

Ik wil graag 15 of 16" lichtmetaal met winterbanden onder mijn Clio IV en ze ook door mijn Renault dealer laten monteren, balanceren en opslaan.
Nu was ik van de Seat dealer een vrij groot en betaalbaar velgenaanbod gewend, maar mijn Renaultdealer kan niets laten zien.
Vooralsnog hoor ik Renault prijzen van € 1000 a 1200, terwijl je voor de helft minder kunt slagen op internet.
Moet ik toch maar op internet shoppen of is er een Renaultdealer (in de zuidelijke helft van NL) die een fatsoenlijk en betaalbaar aanbod heeft?
Laatst gewijzigd door 66 kW powerrr op 13 aug 2014 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Re: dealer met serieus aanbod wintervelgen+banden

Bericht door VKVWebshop.nl »

Wij hebben nog enkele 15 inch staal met Michelin banden op voorraad ! 16 inch moet ik even kijken, maar ivm vakantie kan ik nu niet de actuele voorraad zien van de 16 inch. De prijzen staan online in de webshop. De set kan op iedere vestiging afgehaald worden.
66 kW powerrr
forum starter

Re: dealer met serieus aanbod lmv velgen+winterbanden

Dank voor de reactie. Ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik zoek lmv. Dat heb ik zojuist even aangepast in mijn vraag.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik zou gewoon een leuke set online zien te scoren. Een set velgen los kopen (überhaupt een losse accessoire) is niet te betalen bij de Renault dealer.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door VKVWebshop.nl »

66 kW powerrr schreef:Dank voor de reactie. Ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik zoek lmv. Dat heb ik zojuist even aangepast in mijn vraag.
LM velgen nog gekeken maar er staat niets op voorraad, ook niet wat terug is genomen voor het leveren van een grotere inch maat.
Succes met de zoektocht !
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Heb je hier wel eens gekeken..
http://www.online-velgen.nl/zoeken/rena ... 4/16-inch/
Groetjes Jos
PS geen aandelen daar
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Online-velgen heb ik al erg veel slechte verhalen van gehoord, dus let op!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
66 kW powerrr
forum starter

Ik weet het even niet meer. Mijn dealer vraagt € 1200 a 1300 voor lmv met winterbanden van een A-merk. Online wordt een lmv-set met A-merk winterbanden aangeboden voor € 500 a 650. Dan klopt er natuurlijk iets niet. Het kan zijn dat ik bij de Renault dealer veel teveel betaal of dat de kwaliteit online inferieur is. Beide vind ik onacceptabel.
Wat moet ik nu? Toch maar de zomerbanden op mijn huidige Passion Noir laten vervangen door winterbanden of een goedkoop setje 15" staal van de dealer met winterbanden?
s_jansen66
forum starter
Contacteer:

Bericht door s_jansen66 »

Mij dealer heeft me een setje RIAL velgen met michelin banden erom gelegd toen ik de auto kocht (2e hands) dus het lijkt me niet dat die erg inferieur zijn. Ik heb er (nog) geen klachten over.

Ik heb al eerder gemerkt dat dealers schofterig veel vragen voor originele merk-velgen. Misschien is het een mooie tussenweg om via marktplaats originele 2ehands velgen te kopen en dan via een webshop (bv. autobandenmarkt.nl) er mooie banden bij te zoeken?

Volgens mij rijdt half Nederland op lichtmetalen velgen die niet origineel zijn. Lijkt me niet veel mis mee te kunnen gaan.

nb.

Overigens zie ik net op de website van mij dealer het volgende staan:
SPAAR UW WIELEN

Ook adviseren wij u in de winter te kiezen voor stalen wielen. Veelal zijn auto's voorzien van lichtmetalen wielen en deze zijn gevoelig voor pekel. Daarom is het aan te bevelen om de winterbanden te monteren op stalen wielen. Deze kunnen tegen een stootje en zijn niet zo gevoelig voor pekel. Zo houdt u de zomerbanden met de lichtmetalen wielen, opgeslagen tijdens de winter netjes.
Mét de wielen verwisselt u de banden snel en makkelijk. Natuurlijk gaan de banden door de ingelaste seizoenswisselingen ook langer mee..
66 kW powerrr
forum starter

Na diverse gesprekken en mailtjes kon mijn Renault dealer de Conti Wintercontact of Vredestein Snow Trac 195/55x16 'aanbieden' voor € 649. Voor hetzelfde bedrag konden ze Michelins leveren op gratis 15" stalen velgen. Dat betreft dan een band die op internet € 80 p/st kost!

Ik had eerder al voor elkaar dat ze op door mij aangeleverde velgen hun banden monteren, balanceren, opslaan etc. Maar ook de prijs die ze daarvoor vragen is exorbitant. Dan kom ik uit op ca € 1100 (zelf lmv meebrengen) ipv 1350 (lmv en banden via Renault).

Vrijdag a.s. ga ik naar Profiletyrecenter. Het wordt mooi 15" lmv, met Conti Wintercontact in de maat 185/65x15. Daarvoor heb ik gekozen omdat je daarmee iets meer grip hebt in kritieke omstandigheden (wintersport), en omdat het goedkoper is. De prijs is rond € 700 all in.
rickster
beginner
Contacteer:

Bericht door rickster »

Het lijkt me sterk dat je de Conti Wintercontact of Vredestein Snow Trac 195/55x16 op 15" stalen velgen kan monteren.

De Conti Wintercontact in de maat 185/65x15 is een hele andere maat (en prijs) dan de 195/55x16 vandaar wellicht het prijsverschil?

Ik denk verder dat de 649 voor de 185/65/H15 88H incl stalen velgen (internetprijs 600) incl montage etc geen hele gekke prijs is.
66 kW powerrr
forum starter

V: Het lijkt me sterk dat je de Conti Wintercontact of Vredestein Snow Trac 195/55x16 op 15" stalen velgen kan monteren.
A: De Michelins betreft uiteraard 185/65x15.

V: De Conti Wintercontact in de maat 185/65x15 is een hele andere maat (en prijs) dan de 195/55x16 vandaar wellicht het prijsverschil?
A: Dat zeg ik ook in mijn post: "...en omdat het goedkoper is."

V: Ik denk verder dat de 649 voor de 185/65/H15 88H incl stalen velgen (internetprijs 600) incl montage etc geen hele gekke prijs is.
A: Klopt misschien, maar ze noemen die velgen "gratis" zoals ik vermeld, en dan zijn het toch weer erg dure banden (internet € 320; Renault € 649). Dat soort wielen kost ca € 60 p/st consumentenprijs. Dus als ik ze erbij tel heb ik nog steeds het idee teveel te betalen.

Ik gun het mijn dealer wel, maar die zit er ook niet echt op te wachten. Hij verdient er naar eigen zeggen niet op, doordat de winst naar de (voor hem verplichte) leverancier gaat.
Dus voor de goodwill hoef je het evenmin niet te doen. Dan houd ik liever een paar honder euri in mijn zak voor andere leuke dingen.
66 kW powerrr
forum starter

Zeker, € 600 is absoluut niet duur. Zitten daar alle kosten bij? Bij Profile was de goedkoopste optie € 690. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Momo Reds Dark Blade Antraciet, met de testwinner Conti Wintercontact, incl. montage, balanceren en opslag voor € 795. Over 2 weken worden ze gemoteerd. Zal kijken of ik dan een plaatje kan posten.
Laatst gewijzigd door 66 kW powerrr op 09 okt 2014 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
66 kW powerrr
forum starter

Afbeelding

Momo Reds Dark Blade met Conti WinterContact TS850 185/65x15.
€ 795, incl. montage, balanceren, opslag.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”