Duw in de rug.....
Duw in de rug.....
Hoi,
Gisteren iets raars meegemaakt met mijn Clio 1.5 dci 65PK uit 2002.
Op de snelweg aan het cruisen aan 110 KM/H kreeg ik ineens een duw in de rug zonder gas te geven.
Het was druk,veel wind ,zonnebril maar ik dacht toch een blauwe wolk te hebben gezien in de spiegel.
Ben rechts gaan rijden en de vrachtwagen -waar ik op dat moment naast reed-flikkerde met de lichten.
Moet wel zeggen dat de auto bijna 3 weken had stilgestaan.
Daarna nog 100KM gereden ,niks abnormaal meegemaakt voor de rest.
Olieverbruik op 13000km is mss nog geen halve liter met 117K op de teller.
Want kan dit veroorzaakt hebben?
Gisteren iets raars meegemaakt met mijn Clio 1.5 dci 65PK uit 2002.
Op de snelweg aan het cruisen aan 110 KM/H kreeg ik ineens een duw in de rug zonder gas te geven.
Het was druk,veel wind ,zonnebril maar ik dacht toch een blauwe wolk te hebben gezien in de spiegel.
Ben rechts gaan rijden en de vrachtwagen -waar ik op dat moment naast reed-flikkerde met de lichten.
Moet wel zeggen dat de auto bijna 3 weken had stilgestaan.
Daarna nog 100KM gereden ,niks abnormaal meegemaakt voor de rest.
Olieverbruik op 13000km is mss nog geen halve liter met 117K op de teller.
Want kan dit veroorzaakt hebben?
Re: Duw in de rug.....
Cruise control die even gek deed? Als hij het verder goed doet, lijkt me het onmogelijk om nu te gissen naar wat er wellicht gebeurd zou kunnen zijn. Gewoon in de gaten houden of het zich niet nog een keer gebeurd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
heb geen cruisecontrol , mss verkeerd geformuleerd van mij :-)
vandaag had ie het weer even maar niet zo uitgesproken , het gebeurt allemaal zo snel en duurt een fractie van een seconde.
Maar ik reed 110KM/H , ik los het gas wat en op dat moment versnelt ie even en hoor je ook de motor even grommen
Heel bizar , moeilijk te beoordelen ook al zit ik erop te wachten en heb ik radio heel de tijd uit.
Heb al eens gelezen over het op hol slaan van een motor , maar is dit niet enkel bij motoren met turbo?
vandaag had ie het weer even maar niet zo uitgesproken , het gebeurt allemaal zo snel en duurt een fractie van een seconde.
Maar ik reed 110KM/H , ik los het gas wat en op dat moment versnelt ie even en hoor je ook de motor even grommen
Heel bizar , moeilijk te beoordelen ook al zit ik erop te wachten en heb ik radio heel de tijd uit.
Heb al eens gelezen over het op hol slaan van een motor , maar is dit niet enkel bij motoren met turbo?
Geen idee. Het is en blijft een stuk ijzer dat wordt aangestuurd door een computer. Zoals ik al zeg, in de gaten houden en verder niet druk over maken. Wij kunnen ook alleen maar gissen en wellicht krijg je dan antwoorden waar je alleen onzekerder van wordt en er helemaal niets mee te maken hebben.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
volgende week versie olie +filter.
bij traag optrekken,vooral bergop, schokt ie ook vaak, ik ga de EGR ook eens kuisen.
vandaag geen gekke dingen meegemaakt
bij traag optrekken,vooral bergop, schokt ie ook vaak, ik ga de EGR ook eens kuisen.
vandaag geen gekke dingen meegemaakt
Rij je anders misschien korte stukken waardoor er vervuiling optreed die nu bij een lange rit is losgekomen? Is ook een gok...
Woon/werk is 120km per dag,maar zelden kom ie aan 3000tpm
60 heen, 60 terug... Moet wel gewoon warm worden dus. Misschien zo nu en dan toch eens flink in de toeren jagen wanneer die lekker warm is. dan blaas je boel even lekker door.
lijkt me idd een goed idee
mss ook eens nulon of marly diesel purge gebruiken
mss ook eens nulon of marly diesel purge gebruiken