beste mensen
wie o wie zou mij kunnen helpen?
ik heb al enige tijd problemen met mijn clio 1.2 16v uit 2003
het motorstoringslampje brand
nu heb ik al de gaskleppositiesensor, startmoter, nieuwe accu, bobinekabels, laten vervangen een grootte beurt gegeven en nieuwe sleutels laten maken
nu reed me auto en begon hij te stotteren met optrekken je kan nog wel rijden maar hij blijft stotteren bij optrekken en het lampje blijft branden
wie weet wat dit kan zijn?
moterstoringslampje
Re: moterstoringslampje
Je zal hem even moeten laten uitlezen, dan heb je tenminste een beetje een idee waar je moet zoeken.
Met stotteren bedoel je bokken? Of merk je dat hij af en toe een soort van afslaat.
Welkom, trouwens!
Met stotteren bedoel je bokken? Of merk je dat hij af en toe een soort van afslaat.
Welkom, trouwens!
Tip van mij: laat hem meteen uitlezen bij een Renault dealer en niet bij een willekeurige garage. De dealer kan dieper diagnosticeren dan elke willekeurige andere garage. De dealer ziet waarschijnlijk vrij snel wat het probleem is bij jou model.
Grote kans dat schoonmaken van de gasklep en het luchtinlaat traject helpt. De carterontluchting komt uit in de inlaat precies onder de gasklep en daardoor slaat die nogal vet.
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Motorstoring en nieuwe sleutels maken. Die link leg ik even niet.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
In de sleutel zit een printplaat die draadloos contact legt met een ontvangstunit in jou contactslot. Hiermee wordt bevestigd dat de sleutel bij deze auto hoort. Is er een storing in één van deze 2 (de sleutel of de ontvanger), dan wil je auto niet starten en gaat het storingslampje knipperen.
Als er met je sleutel wat is gaat het start-onderbrekingslampje knipperen, niet je motor-storingslampje.
Bovendien wil je auto dan helemaal niet starten.
Bovendien wil je auto dan helemaal niet starten.
2000 Clio 2, Phase 1, 1.4