Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Renault Clio II uit 1998.
Hij rijdt goed en heb echt geen klachten.
Alleen ik heb afgelopen week mijn achter lampen vervangen(H1). Sindsdien als ik mijn lichten aandoe, gaat mijn 3e remlicht knipperen/branden. Echt enkel en alleen mijn 3e remlicht. Mijn normale 2 remlichten hebben geen probleem.
Zelf heb ik de zekeringen al nagekeken en weet niet of het nu toevallig komt omdat ik de lampen heb vervangen.
Heeft iemand enig idee? Heb al een aardige tijd zitten zoeken online, maar eigenlijk geen gelijk probleem kunnen vinden.
Als iemand een idee heeft, hoor ik hem graag.
Mvg,
Marcel
3e Remlicht
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: 3e Remlicht
Wat ik niet snap is dat je achterlampen H1 lampen zijn?
Wat heel vaak bij rare klachten is het een massa probleem, dus even vanaf de achter lampen de zwarte kabel bekijken of die goed contact maakt en de contact punten schoon maken van de lampenen waar die vast zit aan de carrosserie.
PS welkom op het Clio forum.
Wat heel vaak bij rare klachten is het een massa probleem, dus even vanaf de achter lampen de zwarte kabel bekijken of die goed contact maakt en de contact punten schoon maken van de lampenen waar die vast zit aan de carrosserie.
PS welkom op het Clio forum.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Waarom kan het geen H1 zijn?
En wat is het verschil tussen H1 en bijv. H4?
Ik vind het gewoon erg raar dat mijn 3e remlicht begint te knipperen/brnaden op het moment als ik mijn lichten aanzet. Zou dit kunnen komen door de H1 lampen of is dat geen mogelijkheid?
En wat is het verschil tussen H1 en bijv. H4?
Ik vind het gewoon erg raar dat mijn 3e remlicht begint te knipperen/brnaden op het moment als ik mijn lichten aanzet. Zou dit kunnen komen door de H1 lampen of is dat geen mogelijkheid?
- 112mark
- forum starter
- Contacteer:
H1 en H4 zijn lampen die normaal gesproken in de koplampen zitten. Niet in de achterlichten.
Het verschil tussen H1 en H4 is dat H1 alleen dimlicht is en H4 heeft er ook nog groot licht in zitten.
Ik ben het met goodje eens en denk dat je 3e remlicht gaat branden door een massa probleem. Dus zoals hij al zegt de aarde bij de achterlichten goed controleren/schoonmaken en dan moet het opgelost zijn.
De rede dat alleen je 3e remlicht gaat knipperen komt omdat de spanning die op de slechte aarde blijft staan de weg van de minste weerstand zoekt om weg te gaan en dat gaat dus blijkbaar via je 3e remlicht. Omdat deze dus een verschilspanning krijgt zal deze gaan oplichten.
Het verschil tussen H1 en H4 is dat H1 alleen dimlicht is en H4 heeft er ook nog groot licht in zitten.
Ik ben het met goodje eens en denk dat je 3e remlicht gaat branden door een massa probleem. Dus zoals hij al zegt de aarde bij de achterlichten goed controleren/schoonmaken en dan moet het opgelost zijn.
De rede dat alleen je 3e remlicht gaat knipperen komt omdat de spanning die op de slechte aarde blijft staan de weg van de minste weerstand zoekt om weg te gaan en dat gaat dus blijkbaar via je 3e remlicht. Omdat deze dus een verschilspanning krijgt zal deze gaan oplichten.
Clio 2 Phase 1 uit 1999
Probleem opgelost.
Had 2 lampen vervangen, bleek dat er 1 corrupt was. Simpele oplossing dus.
Bedankt voor de reacties!
Had 2 lampen vervangen, bleek dat er 1 corrupt was. Simpele oplossing dus.
Bedankt voor de reacties!