Telefoonboek Galaxy S4 met R-link

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Manutan
forum starter
Contacteer:

Telefoonboek Galaxy S4 met R-link

Bericht door Manutan »

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S4 en ik heb gemerkt dat als de telefoonboekgegevens worden overgenomen door R-link, hij bepaalde contactpersonen niet overneemt. Heeft iemand anders ook deze ervaring en kan iemand misschien vertellen hoe dat komt? Ik kan aan de ingevoerde gegevens van de contactpersonen die hij niet overneemt van mijn Galaxy S4 niets bijzonders ontdekken. Het is wel lastig omdat een aantal van de contactpersonen die hij niet overneemt juist de personen zijn die ik vaak bel. Ik kan ze nu alleen via R-link bellen als ik via de logbestanden (recent gebelde nummers) opzoek.
zinitzio

Re: Telefoonboek Galaxy S4 met R-link

Bericht door zinitzio »

Als je alle telefoonnummers op je simkaart hebt opgeslagen, kunnen die niet worden overgenomen. Kopieer het telefoonboek naar je telefoon. In dat geval worden ze wel overgenomen. Waarschijnlijk heb je nu een gedeelte op je sim staan en een gedeelte in je telefoon.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik heb het even nagekeken maar ik heb geen enkel contact op mijn simkaart staan. Ze staan dus allemaal op mijn telefoon (via Google contacts) Dus dat kan het niet zijn.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Google contacts is waarschijnlijk niet hetzelfde wat ik bedoel. Probeer eens een nummer in het adresboek van je telefoon te zetten. Dat is los van Google. Ik heb ook een Samsung en had jou probleem ook.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

zinitzio schreef:Google contacts is waarschijnlijk niet hetzelfde wat ik bedoel. Probeer eens een nummer in het adresboek van je telefoon te zetten. Dat is los van Google. Ik heb ook een Samsung en had jou probleem ook.
Helaas, heb even het telefoonnummer van mijn dealer opnieuw ingevoerd maar nu alleen in het geheugen van de telefoon.....geen verschil. Nog steeds geen vermelding in de telefoonlijst in R-link.
Daarbij zijn er ook contacten die ik alleen via Google contacts had ingevoerd die R-link wél herkend !? Ik heb even goed gekeken of er verschil zit tussen contacten in mijn Galaxy die R-link wel herkend en welke niet in de lijst verschijnen maar ik kan totaal geen verschil ontdekken. Het lijkt wel pure willekeur. Zeer frustrerend dit :oops:

Nog vreemder is dat ik de telefoonnummers die niet in het R-link telefoonboek verschijnen, wel kan bellen via de 'historie' tab en dat de naam van dat contact dan wél verschijnt!! Kennelijk haalt ie dat dan toch van de telefoon.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik moest vandaag bij de dealer zijn en heb meteen het probleem met de ontbrekende contacten uit de Galaxy S4 voorgelegd. Het probleem was bekend bij mijn dealer en volgens hem had het te maken met verschillen de Bluetooth protocollen van de R-link en de Galaxy S4. Helaas zei hij ook dat er door hen niets aan te doen was. Omdat de Galaxy S4 wel in de lijst van compatibele toestellen met R-link staat wilde ik het hier niet bij laten zitten en heb ik zodra ik thuis was Renault Nederland gebeld. Daar hebben ze nu een klachtdossier opgemaakt en binnen 3 tot 10 werkdagen zal er contact met me opgenomen worden over de klacht. Ik ben benieuwd!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb je onder de telefooninstellingen "Automatisch bijwerken" aangevinkt staan?

Ik heb ook een S4 met dik 300 contacten en de R-Link ziet ze allemaal, zelfs met foto's van contactpersonen die meekomen vanuit gekoppelde e-mail accounts van Whasapp en zo.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik had 'telefoongegevens automatisch downloaden' niet aangevinkt staan zag ik. Dit meteen gedaan. Helaas geen effect. De R-link neemt nog steeds bepaalde contacten niet over. En ja, deze contacten zijn precies zo ingevoerd als de contacten die hij wel overneemt. Blijft een raar verhaal.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ok, het probleem is opgelost!! Vraag alleen niet hoe.....Ik heb gisteren mijn telefoon een harde reset gegeven. Dit moest toch al gebeuren omdat ie wat traag werd maar is natuurlijk altijd een heel gedoe. Vandaag de telefoon opnieuw gekoppeld met de R-link en jawel!.....hij herkende nu ook de contacten die er eerst niet bijstonden!!
Waar het nu aan gelegen heeft zal waarschijnlijk wel nooit duidelijk worden (de contacten die hij nu wel overneemt zijn na de reset niet anders ingevoerd ofzo) maar goed, belangrijkste is dat het werkt!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Mogelijk een combi van het automatisch synchroniseren en geheugenruimte van de telefoon. Maar inderdaad, of dat zo is kom je niet achter. Het blijft een IT verhaal, soms is dat gewoon ondoorgrondelijk.
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door VKVWebshop.nl »

Kan ook zijn dat het een Bluetooth protocolfout is van een bepaald toestel. download hiervoor de app Bluetooth File Transfer via de App store. Vergelijkbaar probleem is bekend bij Renault.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”