Nieuwe Twingo bij de dealer

Voor al het Renault en Clio nieuws en rijervaringen
Plaats reactie
Rico DCi

Nieuwe Twingo bij de dealer

Bericht door Rico DCi »

Momenteel maakt de nieuwe Twingo een tour langs verschillende dealers, gisteren en vandaag was hij hier in het Noorden dus gisteren even wezen kijken.
En wat een leuk karretje is het in levende lijve. De veelgehoorde opmerking dat het een Fiat 500 aftreksel is kunnen wij in ieder geval niet onderschrijven. De Twingo komt in werkelijkheid net wat forser over en in onze ogen ook net wat "mannelijker", in de juiste kleur en met de juiste opties zie ik me hierin wel rondcrossen :grin:

Bij het instappen was het wel even uitkijken, een paar keer mijn hoofd gestoten. Op de een of andere manier zit de dakstijl wat dicht bij je hoofd.
Het interieur vonden wij hoogwaardiger overkomen dan dat van de Clio 4 (oeps mag ik dat hier wel zeggen?).

Al met al een positieve indruk dus, de dealer vertelde ook dat er veel animo is voor de tour en dat de meeste mensen positief zijn. Volgens hem rijdt het ook echt leuk met de TCe90 en laat het ESP de nodige ruimte om met de auto te spelen, in september dus toch maar eens een proefritje maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Nieuwe Twingo bij de dealer

Bericht door sj0ertum »

Die achterkant heeft wel wat weg van de R5 turbo met die verbreding van de achterlichten. Erg leuk wagentje en veel mooier dan de Fiat 500!

Afbeelding
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Ik ben ook gaan kijken. Bij mijn dealer stond dezelfde. R-Link en airco bediening zijn van de Clio IV. Zitpositie is vrij hoog. Helaas geen klep voor het dashboardkastje. Opberg bakje voor de versnellingspook is vrij groot en staat los. Bodem kofferbak ik erg hoog door motor. Boodschappentassen komen tegen hoedenplank die erg dun is. Achter velgen zijn breder. Verder ziet deze Twingo erg leuk uit, zeker de sportievere uitvoering.
Rico DCi

Bericht door Rico DCi »

Dealer vertelde ons dat deze versie voorzien is van een optiepakket waarbij een tas hoort die in het gat van het dashboardkastje valt en zo dus een klepje vervangt. Zonder dit pakket zou er wel een klepje aanwezig zijn. Kofferbak stelt idd niet zoveel voor, er is ook bergruimte onder de achterbank, dealer wist alleen niet of die alleen via de gaten aan de zijkanten is te bereiken of dat de bank ook opgeklapt kan worden oid om deze ruimte te bereiken.
clio

Bericht door clio »

Mijn eerste indruk, een leuke showroom auto........... maar betwijfel of het een praktische auto is.
Misschien is hij zeer geschikt als tweede auto, om jezelf van a naar b te verplaatsen zonder bagage.
Deze gedachte heb ik ook bij een Fiat 500, leuk om te zien maar niet geschikt als dagelijks vervoermiddel.

:driving:
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

zinitzio schreef:Achter velgen zijn breder.

:worship: :worship: :worship:
Plaats reactie

Terug naar “Renault & Clio nieuws, tests & reviews”