Is de hoofdruimte bij een 3 en 5 deurs gelijk?
Weet iemand hoeveel hoofdruimte je verliest door het panoramadak?
Ben me namelijk aan het oriënteren voor een andere auto waaronder de clio maar bij de 3 deurs met panoramadak kom ik achterin met mijn hoofd tegen het dak.
Hoofdruimte
Re: Hoofdruimte
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de ruimt achterin nauwelijks verschillend.
Met een panoramadak verlies je trouwens geen ruimte.
Er is eerder iets meer hoogte onder de ruiten.
Met een panoramadak verlies je trouwens geen ruimte.
Er is eerder iets meer hoogte onder de ruiten.
Ik zat tegen de rand van dat panoramadak.
Zal ff op internet zoeken naar een brochure of iets dergelijks waar ik de gegevens over de hoofdruimte kan vinden.
Zal ff op internet zoeken naar een brochure of iets dergelijks waar ik de gegevens over de hoofdruimte kan vinden.
http://www.renault.com/SiteCollectionDo ... omplet.pdf
Op bovenstaande link is de persinformatie over de Clio 3 te vinden, op pagina 9 is het gedeelte wat gaat over de binnenruimte.
Hieruit blijkt dat de 3 deurs meer binnenruimte heeft als de 5 deurs en dat het panoramadak wel degelijk zorgt voor minder binnenruimte.
Dat kan ook niet anders.
Op bovenstaande link is de persinformatie over de Clio 3 te vinden, op pagina 9 is het gedeelte wat gaat over de binnenruimte.
Hieruit blijkt dat de 3 deurs meer binnenruimte heeft als de 5 deurs en dat het panoramadak wel degelijk zorgt voor minder binnenruimte.
Dat kan ook niet anders.
Kijk even naar de maten op pagina 28/29 van de link.
Daar is te zien dat de hoogtematen, zowel voor als achter, niet verschillen tussen een 3 en 5 deurs.
Wel is het zo dat de binnenbreedte ter hoogte van de schouders bij een 3 deurs wel een hele 19 mm meer is.
Dat een panoramadak meer ruimte inneemt kan ik zo snel niet terugvinden, kan me ook niet voorstellen waarom dat zo zou zijn.
De steunbalken in het dak(zie pagina 20) zitten er zonder panoramadak ook, dus veel hoogte valt er volgens mij niet te winnen.
Met een panoramadak krijg je onder de ruiten (tussen de steunbalken) echter wat meer hoogte.
Daar is te zien dat de hoogtematen, zowel voor als achter, niet verschillen tussen een 3 en 5 deurs.
Wel is het zo dat de binnenbreedte ter hoogte van de schouders bij een 3 deurs wel een hele 19 mm meer is.
Dat een panoramadak meer ruimte inneemt kan ik zo snel niet terugvinden, kan me ook niet voorstellen waarom dat zo zou zijn.
De steunbalken in het dak(zie pagina 20) zitten er zonder panoramadak ook, dus veel hoogte valt er volgens mij niet te winnen.
Met een panoramadak krijg je onder de ruiten (tussen de steunbalken) echter wat meer hoogte.
De ruimte voor de schouders en ellebogen is bij de 3 deurs groter, vooral achter.
Dit is niet veel idd maar daar gaat het even niet om.
Op pagina 10 staat deze zin omtrent het panoramadak "The panoramic sunroof barely infringes on cabin space."
Het dak komt altijd wat naar binnen bij een open dak, omdat je een rand krijgt waar je onder zit.
Dit is niet veel idd maar daar gaat het even niet om.
Op pagina 10 staat deze zin omtrent het panoramadak "The panoramic sunroof barely infringes on cabin space."
Het dak komt altijd wat naar binnen bij een open dak, omdat je een rand krijgt waar je onder zit.
De 19 mm die ik noemde gaat om de achterbank inderdaad, maar dat is in mijn ogen dus te verwaarlozen.
Zelf heb ik een panoramadak, volgens mij is de enige "ruimte" die je daar verliest de "strip" of de "rand" die de hemelbekleding op z'n plek houdt.
Echt een strip is het niet, maar het zit rondom de ruiten van het panoramadak.
Dit gaat echter ook om een paar mm.
Onder de ruiten van het panoramadak zit zoals eerder gezegd meer hoogte.
Veel zul je volgens mij niet hebben aan die extra hoogte, aangezien je er waarschijnlijk niet precies onder zit.
Als je voor een clio gaat zou ik dus lekker nemen wat je mooi of praktisch vind, omdat het verschil in binnenruimte zo klein is dat je dat kan verwaarlozen in mijn optiek.
Zelf heb ik een panoramadak, volgens mij is de enige "ruimte" die je daar verliest de "strip" of de "rand" die de hemelbekleding op z'n plek houdt.
Echt een strip is het niet, maar het zit rondom de ruiten van het panoramadak.
Dit gaat echter ook om een paar mm.
Onder de ruiten van het panoramadak zit zoals eerder gezegd meer hoogte.
Veel zul je volgens mij niet hebben aan die extra hoogte, aangezien je er waarschijnlijk niet precies onder zit.
Als je voor een clio gaat zou ik dus lekker nemen wat je mooi of praktisch vind, omdat het verschil in binnenruimte zo klein is dat je dat kan verwaarlozen in mijn optiek.
Het is er een geworden zonder panoramadak, het verschil in hoofdruimte is wel degelijk merkbaar.