Sowieso vreemd dat in een auto als een clio elektrische ramen achterin niet standaard is of niet als optie te verkrijgen is bij de meeste types. Vandaar dat ik de dynamique heb genomen.
Dynamique TCe 90 Gris Cassiopee
Met alle toeters en bellen!!
Heb je gelijk in Toontje, ik heb hetzelfde met zoiets als Climate Control, wat alleen op de Dynamique kan, voor mij (samen met de ruiten) ook een belangrijke reden om voor een Dynamique te gaan.
Beetje off-topic, maar toch:
Ik denk dat die limitaties voortkomen uit een poging om toch nog een beetje verschil aan te brengen tussen de verschillende uitrustingsniveaus. Als je ook 4 elektrische ruiten, spiegels, en bijvoorbeeld climate control ook op een Expression zou kunnen nemen, waarom zou iemand dan nog een Dynamique kopen? Alleen voor de keyless entry slijt je die dingen niet. Zo'n zelfde gedachte zal ook ten grondslag gelegen hebben aan het laten vervallen van de Collection.
Had Renault in mijn ogen ook anders kunnen aanpakken, door nog een niveau te laten vervallen en terug te gaan naar 3 niveaus: Authenthique, Expression/Dynamique (of andere naam) en GT (RS even buiten beschouwing gelaten). Ik vind de verschillen nu al zo klein. Van de buitenkant kun je (als ik het goed heb) een Expression met Pack Intro niet onderscheiden van een Dynamique, van binnen ook al bijna niet, behalve bij de bekleding en de eventueel aanwezige CC. Vind ik als Dynamique-koper toch jammer.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Gek genoeg is die Keyless-entry voor mij nu net het belangrijkste.
Airco manueel bedienen stoort me niet en of de achterramen opengaan boeit me al helemaal niet, laat staan "hoe" ze opengaan...
Geen 15 keer per dag m'n sleutel uit m'n zak moeten halen om in te stappen en te starten daarentegen... Wat een luxe :-)