Originele CD Speler speelt geen gebrande CD's af.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Trppn

Originele CD Speler speelt geen gebrande CD's af.

Bericht door Trppn »

Beste CCNL Leden,

Een tijdje geleden (1 a 2 weken) heb ik met genoegen een nieuwe auto kunnen halen, Renault Clio 2003 Initiale 1.6 16V.
Nu is het zo dat alles gewoon naar behoren werkt alleen stuit ik mezelf op het volgende probleem.

Wanneer ik een gebrande CD probeer af te spelen door middel van de originele ingebouwde CD speler dan doet ie dat niet. Na 5 seconde geratel springt het apparaat op Error CD en spuwt ie deze eruit. Dit heeft ie al met verschillende CD's zo gedaan.

Wat ik al heb geprobeerd:
-gezocht op deze forums (CCNL) maar niet echt iets terug kunnen vinden
-gezocht op google, niet duidelijk/wazig (zal wel aan mij liggen)
-betreffende liedjes zijn .mp3 files gebrand op CD-R
-.WAV geprobeerd, niet gelukt
-2 liedjes op 1 CD gebrand (las ergens dat ie maar max 15 liedjes op 1 CD kon uitlezen of iets dergelijks/in die zin) ook niet gelukt
-originele CD's heb ik nog niet kunnen testen (heb er geen :oops: )
-3 verschillende programmas gebruikt om mee te branden om verschillende manieren
*ImgBurn (Write files/folders to disc, niet gelukt)
*CDBurnerXP (zowel .mp3 als .wav op aparte CD's gebrand d.m.v. de bestanden te slepen naar het programma)
*DeepBurnerPRO (Audio CD gemaakt, niet gelukt. Zowel .mp3 als .wav op aparte CD's)
-Betreffende (gebrande) CD's heb ik ook in de CD Wisselaar gedaan maar toen deden ze het ook niet

Hopende op enige oplossingen waarbij ik alsnog (niet-originele) CD's af kan spelen zonder de originele CD-speler te vervangen.

Met vriendelijke groet,

Em.

PS: Op de forums zag ik iets voorbij komen van een audio connection box voor renaults door renaultgarages. (van rond de 170 tot 300 euro). Houdt dit in dat ik dan nog de knoppen van de radio en volume knoppen achter het stuur nog kan gebruiken? of is dit niet meer van toepassing. Dit is namelijk de voornaamste reden dat ik de orignele CD speler wil behouden. (i.v.m. de knoppen achter het stuur dus)
vloris
beginner
Contacteer:

Re: Originele CD Speler speelt geen gebrande CD's af.

Bericht door vloris »

Beste Trppn,

De standaard radio/cd-speler snapt alleen audio-cd's, geen cd-rom's waar audiobestanden op geplaatst zijn, of het dan mp3 of wav bestanden zijn maakt niet uit.

Verderop in je verhaal lijkt het alsof je dat toch wel geprobeerd hebt (alleen twijfel ik, aangezien je hier noemt het met mp3 en wav geprobeerd te hebben, maar dat is helemaal niet van toepassing op een audiocd). Als dat inderdaad ook niet werkt, dan is de kans waarschijnlijk groot dat de laser (of de lens) niet heel goed meer is.

Ik zou je willen aanraden toch een originele cd te proberen, die zijn namelijk vaak beter leesbaar dan zelf gebrande cd's. Als het met een originele cd wel werkt dan durf ik met vrij grote zekerheid te zeggen dat het aan de laser ligt.

De audio-connection-box waar je het over hebt kan zeker een nuttige toevoeging zijn: deze sluit je aan in plaats van de (optionele) cd-wisselaar, en zorgt er inderdaad voor dat je met dezelfde (stuur)bediening usb-sticks en/of sd-kaartjes met mp3's kunt afspelen.
2000 Clio 2, Phase 1, 1.4
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/cd-branden/

leuke tip voor je : :thumbsup:
15-18 nummers in een playlist zetten en WMP gebruiken om te branden.
(MP3 is namelijk geen cd bestand maar een zwaar gecomprimeerde audio bestand alleen aftelezen door MP3 spelers)
Groeten, Vincent.
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Deze spelers lusten wel gebrande CD's; alleen niet met MP3 bestanden oid.
Gewoon als audio cd gefikt zouden ze gewoon moeten afspelen.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Mijn radio pakt wel MP3's, ook in de cd wisselaar. Maar de cd moet wel gebrandt als muziek CD in Windows Media Player.. En ik heb een gewone Tuner-list radio met de standaard Alpine cdwisselaar.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Trppn

Bericht door Trppn »

Beste heren, allen bedankt voor jullie antwoord.

Ik heb zojuist een originele CD geprobeerd, en deze werkt inderdaad naar behoren.
Op het moment ben ik bezig met het branden van max 18 liedjes via WMP. Ik zal zo straks nog even een update posten.

Nogmaals ieder bedankt!
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Mooi zo!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”