Hoe, Wat, Waar Europa kaart???

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
MMPB

Hoe, Wat, Waar Europa kaart???

Bericht door MMPB »

Kan iemand svp vertellen hoe mijn R-link up te daten naar Europa (ipv Benelux)
Zoeken op internet/fora levert geen oplossing daar veel informatie verouderd is.

Kan je nou wel of niet een Europa kaart aanschaffen via internet??? (zie alleen de kaart van oost Europa)
Is het mogelijk deze kaart te downloaden of moet je een SD-kaart bestellen???
Als je een SD-kaart moet bestellen via wie gaat dit dan en wat zijn de kosten??? (zag 179,- Eu voorbijkomen terwijl de kaart in Frankrijk 99,- Eu kost)

Al met al een hoop onduidelijkheid en kijk met enige weemoed naar het systeem in onze VW, waar alles incl. is en je niets hoeft te betalen voor kaarten/updates.
Ik begrijp wel waarom er een verkoopadvies geld voor TomTom ;-)
zinitzio

Re: Hoe, Wat, Waar Europa kaart???

Bericht door zinitzio »

Updaten naar een kaart Europa gaat niet. Die moet je echt kopen voor een prijs rond €175,-. Tot heden kun je de kaart van Europa niet updaten via je account. Je dealer kan de kaart Europa bestellen. Spoedig komt versie 9.25 uit. Daar zit ik ook op te wachten. Op de website van VKV kun je de kaart ook bestellen. Het R-Link systeem heeft nog wat problemen. Velen klagen hierover.

http://vkvwebshop.nl/webwinkel/navigati ... s_listing/
MMPB

Bericht door MMPB »

Hoi zinitzio,

Bedankt voor je antwoord!
Hufter-proof is het systeem iig (nog) niet!!!
Zojuist een update gedaan, waarbij een aantal apps verplicht upgedate moesten worden en sommige vrijwillig.
Nadat de update voltooid was kreeg ik de melding (R-link toolbox); SD-kaart werkt niet meer.
Back-up teruggezet en wederom de update doorlopen.
Ditmaal verliep het zonder problemen.
Kaart terug in de auto, om vervolgens de melding te krijgen; geen kaarten aanwezig.
Meerdere malen geprobeerd, wederom updates geladen via de toolbox maar nog altijd de melding; geen kaarten aanwezig.
Wat een waardeloos systeem!!!!
Enig idee hoe dit probleem te tackelen??? Of moet ik toch echt (zoals andere forumgebruikers) terug naar de dealer???
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Mijn broer had die problemen ook. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe kaart gekregen onder garantie. Als je problemen houdt met de kaart moet je de auto starten en via het R-Link systeem in de auto alles updaten. Het duurt wel even maar dan zou het wel weer goed komen. De auto van mijn broer heeft een paar uur bij de dealer stationair gedraaid om alles te updaten. Zelf zit ik nog met een bug in de software die er voor zorgt dat mijn usb stick iedere keer bij het eerste nummer begint na het starten van de auto.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Heel rlink is een soep.Filmpjes die vroeger gewoon gingen gaan plots niet meer.auto wel gekocht voor te rijden.Maar rlink zou echt heel snel eens mogen geupdate worden.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
MMPB

Bericht door MMPB »

Na een half uurtje rijden vandaag, met de melding; "geen kaarten aanwezig", springt het Rlink systeem ineens op het TomTom-logootje.
Dit duurde een minuut of 5 en vervolgens herstarte het systeem en kwam met de melding dat er een update voor het systeem was.
Ik begon hoop te krijgen dat het systeem eindelijk het "licht" had gezien....... Helaas van korte duur :-(
Binnen 10 seconden de melding; "update mislukt" en vervolgens weer de (immers welbekende) melding; "geen kaarten aanwezig".
Van de week terug naar de dealer mijn bestelde kaart van Europa ophalen.
Hopelijk krijgen zij het systeem werkende.......
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Heb je de stappen gevolgd die hier zijn aangegeven op het forum?
Afbeelding
MMPB

Bericht door MMPB »

Yep; op alle mogelijke manieren.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Lijkt me toch het kaartje te zijn.
Afbeelding
MMPB

Bericht door MMPB »

Vandaag een nieuwe (Europa)kaart gekregen en het systeem werkt weer!!!
Echt topservice van VKV Zaltbommel!!!
Togira

Bericht door Togira »

Volgens de dealer was het verstandig bij de aanschaf geen update van de TomTom kaarten naar Europa a € 129 aan te schaffen omdat dit via r-link kan voor € 60. Dit zou dus wel moeten kunnen?
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Togira schreef:Volgens de dealer was het verstandig bij de aanschaf geen update van de TomTom kaarten naar Europa a € 129 aan te schaffen omdat dit via r-link kan voor € 60. Dit zou dus wel moeten kunnen?
Ik zou nog maar eens met de dealer gaan praten: :argue: Updaten / downloaden van Europa kaart is niet (meer) mogelijk wegens technische redenen. Europa kaart kost bij dealer 173 euro.... :party6: :shock: :? :mad:
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
MMPB

Bericht door MMPB »

Idd, sluit me aan bij Bas.
Togira

Bericht door Togira »

Dan gaan we dat bij de dealer wel uitzoeken als hij geleverd wordt in augustus.

Komt dat ook niet meer dan? Als ik het goed begrijp is dat hele r-link een flinke sof.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Komt in toekomst waarschijnlijk wel weer. R-Link is geen sof, maar nog niet helemaal af..... Mooi systeem met veel potentie, ik denk dat we wat geduld moeten hebben.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”