Benzine tanken

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Ping

Benzine tanken

Bericht door Ping »

Misschien ben ik de enige maar waar ik mij dus iedere keer aan erger is dat als ik aan het tanken ben het vulpistool te laat afslaat.
Het gevolg is dat er dus altijd benzine in de vulklep komt (het plastic gedeelte) of zoals van de week ook over het achter scherm en band.

Het maakt niet uit bij welk tankstation ik tank, overal hetzelfde :thumbsdown: . Bij de tankdop staat wel: "Max. 3 clicks", wat dat ook mag betekenen :|
Ben ik de enige of hebben er meer mensen last van?
meks1980
forum starter
Contacteer:

Re: Benzine tanken

Bericht door meks1980 »

Misschien pistool iets minder ver erin stoppen, wil ook wel werken
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Nog nooit gehad is eerder dat die contant afslaat en dat ik minder snel kan tanken.
Dat het tanken daardoor extra lang duurt, voordat die echt vol is tot de rand.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

@ Ping: Ontluchtingbuis van de tank even na laten kijken. Kan zijn dat die niet goed is, dan kan je dit ook krijgen.
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

3 clicks wil zeggen dat je bij een normale tankbeurt waarbij het vulpistool afslaat als de tank bijna vol zit nog 3 keer mag proberen er nog wat bij te krijgen :) dus nog 3 keer het vulpistool inknijpen en afslaan. Dan zit je tank echt op de max vullingsgraad.

Het lijkt inderdaad op een ontluchting probleem. Even laten controleren.

Als het vulpistool juist vaak afslaat kan het helpen om het vulpistool een kwartslag te draaien.
Wiste
beginner
Contacteer:

Bericht door Wiste »

Ik heb dit ook regelmatig. Soms zo erg dat de benzine er uit 'spuit'. Maar tegenwoordig luister ik bij het tanken naar het geluid dat de binnenstromende benzine maakt. Wanneer ik hoor dat het geluid hoger wordt (zoals bij een fles die je vult onder de kraan) dan laat ik de benzine minder hard door het vulpistool lopen totdat deze afslaat. Daarna doe ik nog maximaal 2 clicks. Maar ik zal ook eens proberen om 3 clicks te doen. Maar ik heb wel eens gehad bij een Citroen Cannes dat als je hem te vol deed de ontluchtingsslang vol benzine kwam te staan met als gevolg dat er niet ontlucht werd tijdens het rijden. Dat kostte me tijdens een vakantierit naar Frankrijk toen een nieuwe tank omdat deze vacuüm werd getrokken en 'implodeerde' :bigcry: . Ik weet niet in hoeverre dit een rol speelt bij de Clio maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Bij de eerste klik gooi ik er nog 2 liter bij en rond ik af op hele liters. Dus 32,4 wordt bij mij 35.
Ping

Bericht door Ping »

Het probleem is bij mij trouwens vanzelf opgelost :smile:
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Gebeurd bij mij ook (auto van december), maar zelden voor de eerste keer. Wel gemerkt dat de pistool echt recht er in moet zitten om het afslaan juist te timen. Ik kan tot de derde click bijvullen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”