Midden demper + uitlaat hangt te laag?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Marjo

Midden demper + uitlaat hangt te laag?

Bericht door Marjo »

Beste forum leden,

Omdat de uitlaat van mijn auto helemaal verrot was heeft mijn vader er een nieuwe onder gemaakt. Maar nu dat er dus een nieuwe onder zit merkte ik dat ik bepaalde drempels niet meer over kan.. Tenminste, niet zonder dat mijn uitlaat over de drempel schraapt.. Ik ben onder mijn auto gaan kijken en kwam er dus achter dat de midden demper te laag hangt en het stuk uitlaat tussen de midden demper en de eind demper.. Mijn vriend dacht dat er een verkeerde onder hing maar na onderzoek blijkt dat dit wel de juiste zou moeten zijn..

Weten jullie misschien wat ik kan doen om te zorgen dat de uitlaat niet meer over de drempels heen schraapt?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Midden demper + uitlaat hangt te laag?

Bericht door Arjan »

Zijn met de uitlaat ook de ophangrubbers vervangen?

Mogelijk dat ze niet goed zitten waardoor de uitlaat laag hangt.
Marjo

Bericht door Marjo »

Voor zover ik weet zijn ze niet vervangen maar wel opnieuw geplaatst omdat de hele uitlaat er onderuit gehaald is. Ik zal inderdaad morgen eens kijken of ik daar iets in kan veranderen.

Bedankt in elk geval!! :grin:
Marjo

Bericht door Marjo »

Ben er net even onder gekropen en zag dat de eind demper verkeerd hangt. Ik hoop dat als deze goed hangt het midden stuk omhoog gaat. Helaas moet ik even wachten tot ik een nieuwe klem en pakking heb want dan pas kan ik hem los halen. Van de week maar kopen en zien of dat de oplossing is :)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Grote kans dat het de oplossing is. Het kan nog zijn dat er dan spanning op de uitlaatpijp komt te staan. Dat los dan op door een klem verder naar voren (tussen middendemper en einddemper bijvoorbeeld) even los te draaien voordat je de einddemper er goed in hangt en daarna weer vast te zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”