clio 1.5 dci motor overleden?
-
jwvdst
clio 1.5 dci motor overleden?
ik heb dus een clio 1.5 dci van 2002 waarvan waarschijnlijk 1 pootje bezig is met overlijden
Via de carterontluchting die weer op de luchtinlaat zit komen er heel veel dieseldampen in de luchtinlaat terecht. Ook loopt daardoor de motor heel onregelmatig. als ik de slang van de carterontluchting los trek loopt de motor wel weer regelmatig maar komt er nog steeds heel veel diesel dampen uit de carterontluchting. Ook wil de motor dan niet meer dan 2500 toeren maken.
Mijn vraag is of het de moeite is om de motor te reviceren, wat ik dan allemaal tegen kan komen en wat de kosten dan ongeveer zullen zijn.
ook heb ik nog 2 filmpjes gemaakt
Via de carterontluchting die weer op de luchtinlaat zit komen er heel veel dieseldampen in de luchtinlaat terecht. Ook loopt daardoor de motor heel onregelmatig. als ik de slang van de carterontluchting los trek loopt de motor wel weer regelmatig maar komt er nog steeds heel veel diesel dampen uit de carterontluchting. Ook wil de motor dan niet meer dan 2500 toeren maken.
Mijn vraag is of het de moeite is om de motor te reviceren, wat ik dan allemaal tegen kan komen en wat de kosten dan ongeveer zullen zijn.
ook heb ik nog 2 filmpjes gemaakt
-
Dropjeslover
Re: clio 1.5 dci motor overleden?
Die is het economisch nauwelijks waard om te repareren, een blok reviseren kost al snel €1000-1500, omdat er zoveel uren in zitten. Plus materialen, en dat je pas echt weet waar ie lekt als je hem open maakt. Als het een enorme kras in de cylinderwand is, dan is het gewoon gelijk over en uit.
Misschien dat je ergens een ander, goed lopend blok op de kop kan tikken en die er in kan hangen, maar ook dat kost bij een garage snel €1000. Plus dat je dan ook graag verslijtartikelen zoals een koppeling mee pakt, wat nog eens minimaal €150 aan materialen is.
Misschien dat je ergens een ander, goed lopend blok op de kop kan tikken en die er in kan hangen, maar ook dat kost bij een garage snel €1000. Plus dat je dan ook graag verslijtartikelen zoals een koppeling mee pakt, wat nog eens minimaal €150 aan materialen is.
-
jwvdst
en als ik het blok in eigen beheer reviceer? dan heb ik niet de arbeidskosten
- meks1980
- forum starter
- Contacteer:
Ja zat ook te denken diesel heeft toch egr, schijnen veel problemen mee te kunnen zijn.
-
jwvdst
Als het de egr is is het dan normaal dat ie zo rookt uit de carterontluchting?
- meks1980
- forum starter
- Contacteer:
Nee dan zit ie waarschijnlijk verstopt, je kan hem proberen te reinigen. Kijk eens op google
Succes!
-
jwvdst
ik net dus de egr los halen blijkt het allemaal olie
ook de slang van de carterontluchting naar de luchtslang tussen de turbo en luchtfilter zat helemaal vol olie
ik heb toen de motor laten draaien en wat bleek hij gooit er allemaal olie uit via de carterontluchting wat dus weer in de luchtinlaat terecht komt
ook de slang van de carterontluchting naar de luchtslang tussen de turbo en luchtfilter zat helemaal vol olie
ik heb toen de motor laten draaien en wat bleek hij gooit er allemaal olie uit via de carterontluchting wat dus weer in de luchtinlaat terecht komt
-
jwvdst
nee olie staat opt puntje van de pijlstok
wel veel carterdampen uit de carterontluchting
wel veel carterdampen uit de carterontluchting
-
Jeck
Hoi, beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Op het moment dat bijvoorbeeld de zuigerveren versleten zijn krijg je een hogere carterdruk. Door deze hoge carterdruk perst 'ie de olie eruit via de carteronluchting. Ik zou het toch zoeken in iets inwendigs in de motor.
Heb je eigenlijk nog iets gevonden?
Op het moment dat bijvoorbeeld de zuigerveren versleten zijn krijg je een hogere carterdruk. Door deze hoge carterdruk perst 'ie de olie eruit via de carteronluchting. Ik zou het toch zoeken in iets inwendigs in de motor.
-
jwvdst
dit dacht ik dus ookJeck schreef:Hoi, beetje laat, maar beter laat dan nooit.
nu heb ik mn motorblok dus vervangen door een exemplaar van de sloop
daar was op de kop en de brandstofpomp na alles afgehaald. dat was voor mij dus goed genoeg omdat het mij om het blok te doen was. Nu heb ik alles wat er op dit blok miste over gemonteerd vanaf het blok wat versleten was. Nu wil de motor niet starten. Zelfs de startmotor tikt niet. Ook blijft het ronde lampje van de startonderbreker branden. Ook blijft het gele stuurtje branden als ik em op contact zet. Als ik de storingen uitlees staat er een T nadat ik em gereset heb dat betekend dat er iets is met het brandstofsysteem. Kan dat ook komen door de startonderbreker? Ik ben van plan om morgen de computer van de auto uit te laten lezen bij de garage om de hoek. Massa heb ik al gecontroleerd maar dat is het probleem niet. bekabeling is ook goed want als ik vanaf het relais wat de startmotorbekrachtigd trek en rechtstreek op de accu aan sluit draaid de startmotor gewoon rond.
Mijn vermoeden is dus dat de startonderbreker niet uitschakeld. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik dus eventueel hier aan doen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5283 Weergaves
-
Laatste bericht door ForceMaple
-
- 4 Reacties