Hoi allemaal
Weet iemand of 9jx16 et 20 op een clio 3 phase 2 dci past ???
9j x16 et 20
9j x16 et 20
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=27&t=3393" onclick="window.open(this.href);return false;
eigen projectje
eigen projectje
Re: 9j x16 et 20
Wanneer je uitgaat van standaard 7 inch breed met ET43 en doorrekend. 2 x een inch meer, gecompenseerd met 23 mm verschil in ET.
Heb je met de standaard ongeveer 10 mm ruimte tussen band en veerpoot over, met deze breedte kom je dus (1x2,54)-26 = 25,4-23 - 2,4 mm dichter naar de veerpoot toe.
Het hart van de velg komt echter wel een stuk van het midden van je lager te liggen. De velg komt bijna 2x2,54 mm verder naar buiten en dat is dan wel 5 centimeter. Dergelijk brede velgen gaan ook bredere banden op wat de wrijving verhoogt. Of gaan er flink getrokken 195 banden om?
Hoe dan ook, in theorie moet het kunnen. Maar ik ben bang dat je zeer versneld aan nieuwe wiellagers toe zal zijn.
Heb je met de standaard ongeveer 10 mm ruimte tussen band en veerpoot over, met deze breedte kom je dus (1x2,54)-26 = 25,4-23 - 2,4 mm dichter naar de veerpoot toe.
Het hart van de velg komt echter wel een stuk van het midden van je lager te liggen. De velg komt bijna 2x2,54 mm verder naar buiten en dat is dan wel 5 centimeter. Dergelijk brede velgen gaan ook bredere banden op wat de wrijving verhoogt. Of gaan er flink getrokken 195 banden om?
Hoe dan ook, in theorie moet het kunnen. Maar ik ben bang dat je zeer versneld aan nieuwe wiellagers toe zal zijn.
-
- forum member
- Contacteer:
Re: 9j x16 et 20
Ik denk dat je beter 8j et 20/25 kunt nemen. Dan speel je wat meer op safe. Ligt er denk ik ook aan of de auto verlaagd is en hoe die verlaagd is {stugge harde schroefset of wat meer comfortabele airride}.