Dagwaarde bepalen na ongeluk
Dagwaarde bepalen na ongeluk
Eergisteren een ongeluk gehad, auto achter mij reed op mij in. Alleen blikschade (en vandaag een stijve nek). Ik heb een Renault Clio uit '99. Eind januari APK gekeurd en heb er een nieuwe spruitstuk ingezet; kosten á €500,-. Nu vroeg ik aan het bergingsbedrijf wat hij dacht en hij dacht dat hij economisch total los zal zijn. De auto is altijd goed onderhouden en liep als een zonnetje. Hier een foto van de schade.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/770 ... fb0579.jpg
Nu is mijn eerste vraag wat de dagwaarde is van zo'n auto; documentatie van de auto is dat belangrijk? De auto is keurig bij gehouden en altijd netjes gekeurd geweest. Hoe kan ik dit duidelijk maken aan de keurder of sta ik hierin compleet machteloos?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/770 ... fb0579.jpg
Nu is mijn eerste vraag wat de dagwaarde is van zo'n auto; documentatie van de auto is dat belangrijk? De auto is keurig bij gehouden en altijd netjes gekeurd geweest. Hoe kan ik dit duidelijk maken aan de keurder of sta ik hierin compleet machteloos?
Re: Dagwaarde bepalen na ongeluk
De dagwaarde zal denk ik rond de 750-1000 euro liggen. Als je dit door een schadebedrijf wil laten maken, ben je zeker het dubbele kwijt, dus total loss. Het doet er verder niet toe hoe goed hij onderhouden is.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
750 euro ga ik echt niet mee akkoord. Maar met andere woorden; i'm fucked.
Het is jammer dat het achterscherm bij je tankdop ook beschadigd is. Een nieuwe achterklep en achterbumper zijn niet zo duur. Alleen denk ik dat de ophanging van je bumper ook beschadigd is.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Omdat het achterscherm ook krom is heb je ook kans dat je chassis een beetje krom is...
Hoe hard was het snelheids verschil ongeveer?
á 40km/h. Auto is total loss verklaard.dopestuff schreef:Omdat het achterscherm ook krom is heb je ook kans dat je chassis een beetje krom is...
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
40 per uur verschil?
Dan zou ik hem ook nooit meer terug hoeven.
Mijn eerste auto was met 10/15 verschil al het chassis verbogen (achter geraakt en dan ineens moeilijk schakelen enz)
Dan zou ik hem ook nooit meer terug hoeven.
Mijn eerste auto was met 10/15 verschil al het chassis verbogen (achter geraakt en dan ineens moeilijk schakelen enz)
Ja, hij trok op bij een stoplicht. Ben mijn Clio dus gewoon kwijt 

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Ja dat klopt dat is het lulligste van alles, een fout van een ander kost jou een boel geld
Ik moet nog zien wat ik er voor krijg. Ik wil gewoon schadeloos gesteld worden, hoe ze het doen interesseert me niet.