vraagje over verlagen
vraagje over verlagen
hey jongens,
morgen zal het wss zover komen dat ik men clio ga verlagen.
moet wel nog om veren gaan, en heb nog snel een vraag.
het gaat dus om een clio 3 (2009) 1.2tce100
klopt het dat ik enkel 3cm kan verlagen?
op autostyle ben ik op volgende veren gestoten.
http://www.autostyle.nl/catalogus/autos ... -30mm.html
of zijn er nog alternatieven?
http://www.autostyle.nl/catalogus/h-r-v ... -45mm.html
wat wil dit zeggen 10-45mm?
grtz
morgen zal het wss zover komen dat ik men clio ga verlagen.
moet wel nog om veren gaan, en heb nog snel een vraag.
het gaat dus om een clio 3 (2009) 1.2tce100
klopt het dat ik enkel 3cm kan verlagen?
op autostyle ben ik op volgende veren gestoten.
http://www.autostyle.nl/catalogus/autos ... -30mm.html
of zijn er nog alternatieven?
http://www.autostyle.nl/catalogus/h-r-v ... -45mm.html
wat wil dit zeggen 10-45mm?
grtz
Re: vraagje over verlagen
Ik zou persoonlijk niet voor die autostyle veren gaan. H&r schijnen volgens mij wel goede veren te zijn. Deze verlagen ongeveer 45 mm. Laat wel na het monteren van de veren de auto uitlijnen.
Mijn Clio 3 had ik ook verlaagd met veren. Mijn ervaring en kennis ga ik je nu mededelen:
Als je alleen voor veren gaat, kun je niet verder gaan dan 3 tot 4 cm. Ga je veren monteren op bestaande schokbrekers dan raad ik je dat af. Na het monteren van de veren bij bestaande schokbrekers slijten de schokbrekers zeer snel wat de wegligging niet verbeterd. Bij het monteren van alleen veren gaat het meestal om uiterlijk en niet om wegligging. Over de weg zwabberen is natuurlijk ook niks.
De links die jij aangeeft heeft H&R mijn voorkeur. Zelf zou ik ook eens kijken naar Eibach. Vergelijk de dikte van de veren eens. Zelf heb ik al op meerdere auto's Eibach gehad zonder dat de auto scheef ging hangen. Bij slechte kwaliteit kan dat wel eens gebeuren.
Wil je echt goed verlagen dan kom je uit op een schroef set. In dat geval kun je zelf de hoogte bepalen. Belangrijk bij een schroef set is de druk op ieder wiel. Op het oog de hoogte afstellen is niet goed. De wieldruk moet gemeten worden per wiel. Uitlijnen niet te vergeten.
Conclusie: Bij veel auto's die verlaagd zijn is het uiterlijk mooi maar is de wegligging niet verbeterd omdat bij verlagen meer komt kijken dan snel een setje monteren.
Als je alleen voor veren gaat, kun je niet verder gaan dan 3 tot 4 cm. Ga je veren monteren op bestaande schokbrekers dan raad ik je dat af. Na het monteren van de veren bij bestaande schokbrekers slijten de schokbrekers zeer snel wat de wegligging niet verbeterd. Bij het monteren van alleen veren gaat het meestal om uiterlijk en niet om wegligging. Over de weg zwabberen is natuurlijk ook niks.
De links die jij aangeeft heeft H&R mijn voorkeur. Zelf zou ik ook eens kijken naar Eibach. Vergelijk de dikte van de veren eens. Zelf heb ik al op meerdere auto's Eibach gehad zonder dat de auto scheef ging hangen. Bij slechte kwaliteit kan dat wel eens gebeuren.
Wil je echt goed verlagen dan kom je uit op een schroef set. In dat geval kun je zelf de hoogte bepalen. Belangrijk bij een schroef set is de druk op ieder wiel. Op het oog de hoogte afstellen is niet goed. De wieldruk moet gemeten worden per wiel. Uitlijnen niet te vergeten.
Conclusie: Bij veel auto's die verlaagd zijn is het uiterlijk mooi maar is de wegligging niet verbeterd omdat bij verlagen meer komt kijken dan snel een setje monteren.
- Contacteer:
Verlagen tot 4 cm met standaard veren gaat prima hoor.
Ik rij al meer dan een ton zo rond en nog geen enkel probleem ermee. En de wegligging is echt wel verbeterd door de montage van alleen maar veren......
Ik rij al meer dan een ton zo rond en nog geen enkel probleem ermee. En de wegligging is echt wel verbeterd door de montage van alleen maar veren......
Groet, Age
met standaard schokbrekers bedoel je age?
de bedoeling is om hem te verlagen maar binnen te toegelaten waarden voor de belgische autokeuring.
(dacht dat dit was min 11cm bodemruimte met 2 cm marge)
dit is de auto
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =6&t=20255
heb zitten kijken naar eibach en h&r veren ook
dus zodra de veren eronder zitten moet ik een 3-tal dingen hebben dacht ik.
uitlijnen (kan ik hier laten doen in de bandencentrale)
moet sowieso ook een goca-attest hebben
zitten deze bij de veren wanneer je ze aankoopt?
en ook een montageattest
hoe lossen jullie dit op als je ze zelf plaatst?
(men schoonbroer is automechanieker en zou deze plaatsten)
veel vragen
i know. maar waar anders kan ik ze stellen? ^^
de bedoeling is om hem te verlagen maar binnen te toegelaten waarden voor de belgische autokeuring.
(dacht dat dit was min 11cm bodemruimte met 2 cm marge)
dit is de auto
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =6&t=20255
heb zitten kijken naar eibach en h&r veren ook
dus zodra de veren eronder zitten moet ik een 3-tal dingen hebben dacht ik.
uitlijnen (kan ik hier laten doen in de bandencentrale)
moet sowieso ook een goca-attest hebben
zitten deze bij de veren wanneer je ze aankoopt?
en ook een montageattest
hoe lossen jullie dit op als je ze zelf plaatst?
(men schoonbroer is automechanieker en zou deze plaatsten)
veel vragen

- Contacteer:
Ja, met de standaard dempers.
Tuurlijk zou het met speciale demper een tandje strakker kunnen denk ik, maar dit rijd meer dan goed genoeg en ik been geen circuit rijder. Prima genoeg. Nix geen dweilen of zwabberen...
Over hoe het in België zit weet ik allemaal niet trouwens.
Tuurlijk zou het met speciale demper een tandje strakker kunnen denk ik, maar dit rijd meer dan goed genoeg en ik been geen circuit rijder. Prima genoeg. Nix geen dweilen of zwabberen...
Over hoe het in België zit weet ik allemaal niet trouwens.
Groet, Age
Afgelopen januari mijn 2010-TCE verlaagd bij onze bekende Bertus.
Eibach veren 30 mm, standaard schokbrekers.
En ook laten uitlijnen.
Wegligging is echt al strakker, zeker bij rotondes.
Comfort blijft goed.
Eibach veren 30 mm, standaard schokbrekers.
En ook laten uitlijnen.
Wegligging is echt al strakker, zeker bij rotondes.
Comfort blijft goed.
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
Bijna klaar, al veel problemen met muurvaste inbussen en moeren...
Hoop dat ik het er vandaag onder krijg.
Hoop dat ik het er vandaag onder krijg.
waar heb jij die veren van 4 cm dan besteld want ik vindt er enkel van 3 en 4.5Age schreef:Verlagen tot 4 cm met standaard veren gaat prima hoor.
met de eibachs die ik gestoken heb is ie vanvoor met 3.5 cm verlaagd
en achteraan met 3cm
en achteraan met 3cm
hoeveel hebben deze gekost? en waar heb je ze gekocht want ik vindt enkel 30/30 verlaging
was een nieuw setje op tweedehands maar ik dacht ook dat het een 30/30 verlaging was