R-Link, muziek niet hervat bij opstarten auto
R-Link, muziek niet hervat bij opstarten auto
Beste iedereen,
volgens mij niet eerder gemeld. zowel dan graag een linkje, kon het zelf niet vinden.
sinds enige weken valt mij op dat als ik muziek van mijn usb speel of de radio aan, de auto afzet en bijv de volgende dag weer ga rijden, dat de muziek/keuze niet wordt hervat/herinnert.
steeds kiest rlink de eerste MAP op mijn geheugen stick om vanaf begin af te spelen.
bijvoorbeeld.
- ik ben een mix aan het afspelen op de USB stock laten we het JAARMIX 2014 noemen.
- bij minuut 26 zet ik de auto af, bestemming bereikt.
- Zodra ik weer vertrek pakt hij automatisch de USB stick weer bij AVICII, nummer 1.
dit gebeurd óók als ik radio luister. Dag erop begint hij bij Avicii, nummer 1 en is hij naar USB overgeschakeld.
Sporadisch gaat het wel goed. dan begint hij gewoon met spelen waar ik gebleven was. Soms "reset" hij zelfs als ik de auto een half uur niet heb gebruikt.
Het is geen superprobleem maar wel erg irritant.
Iemand een idee?
heb al alle instellingen afgegaan om te kijken of dit een instelling was.
Factory reset gedaan.
Nieuwste software staat erop.
volgens mij niet eerder gemeld. zowel dan graag een linkje, kon het zelf niet vinden.
sinds enige weken valt mij op dat als ik muziek van mijn usb speel of de radio aan, de auto afzet en bijv de volgende dag weer ga rijden, dat de muziek/keuze niet wordt hervat/herinnert.
steeds kiest rlink de eerste MAP op mijn geheugen stick om vanaf begin af te spelen.
bijvoorbeeld.
- ik ben een mix aan het afspelen op de USB stock laten we het JAARMIX 2014 noemen.
- bij minuut 26 zet ik de auto af, bestemming bereikt.
- Zodra ik weer vertrek pakt hij automatisch de USB stick weer bij AVICII, nummer 1.
dit gebeurd óók als ik radio luister. Dag erop begint hij bij Avicii, nummer 1 en is hij naar USB overgeschakeld.
Sporadisch gaat het wel goed. dan begint hij gewoon met spelen waar ik gebleven was. Soms "reset" hij zelfs als ik de auto een half uur niet heb gebruikt.
Het is geen superprobleem maar wel erg irritant.
Iemand een idee?
heb al alle instellingen afgegaan om te kijken of dit een instelling was.
Factory reset gedaan.
Nieuwste software staat erop.
Re: R-Link, muziek niet hervat bij opstarten auto
klopt.... 'is as designed'
wel erg irritant.

Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Na mijn R-Link update heb ik er ook last van. Om het probleem op te lossen heb ik alle nummers in 1 map gezet. Dan maar shuffelen dacht ik. Blijkt nu dat het systeem iedere keer hetzelfde shuffle programma heeft. Dat werkt dus ook niet. Ik word er een beetje gek van.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Moet je dan niet eerst de rlink uitzetten voordat je de motor uitzet.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Nee, dat maakt geen verschil.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
"hey Brother" van Avicii kon ik al dromen maar nu wordt het echt irritant idd :P
het viel mij op dat inderdaad na de update het erger was/leek. toen ik mijn auto net had was dit zeker niet het geval.
zal er toch eens bij mijn dealer melding van maken. als maar genoeg mensen piepen kan het misschien worden hersteld
ik begrijp ook niet goed waarom hij begint bij de USB stick. Je zou zeggen dat de standaard waarden bij Kanaal 1 vd radio is?
het viel mij op dat inderdaad na de update het erger was/leek. toen ik mijn auto net had was dit zeker niet het geval.
zal er toch eens bij mijn dealer melding van maken. als maar genoeg mensen piepen kan het misschien worden hersteld

ik begrijp ook niet goed waarom hij begint bij de USB stick. Je zou zeggen dat de standaard waarden bij Kanaal 1 vd radio is?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Er zullen nog meer updates komen had ik van mijn dealer begrepen.

-
- forum starter
- Contacteer:
Probleem is idd ontstaan door de laatste update. Oplossing, eerst R-Link uitzetten en dan pas de auto. We zijn weer terug in de jaren 90 lijkt het wel. Dus Renault, aanpassen AUB.
Clio IV RS Turbo 200 EDC Flame Red
Parkeersensoren
Alarm
Leren bekleding
Pack Cup
R-Link
Parkeersensoren
Alarm
Leren bekleding
Pack Cup
R-Link
Er is een nieuwe R-Link update beschikbaar. Hopelijk zijn er veel problemen opgelost. Bij mij zit de update al in de auto. Het lijkt erop dat mijn muziek niet meer terug gaat naar het eerste nummer.
Dat zou goed nieuws zijn, kunnen anderen dat ook bevestigen?
Laatst gewijzigd door Arjan op 26 mei 2014 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
- DBGT
- forum starter
- Contacteer:
Het probleem van de usb is bij mij nu weg...
Maar ander probleem erbij...
Heb navigatie aan , ga de grens over bij duitsland, usb gaat uit, radio gaat aan, geen kaart verschijnt, en usb draait weer vrolijk verder, maar op een heel ander nummer
Heb navigatie aan , ga de grens over bij duitsland, usb gaat uit, radio gaat aan, geen kaart verschijnt, en usb draait weer vrolijk verder, maar op een heel ander nummer

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Update ik krijg geen update te zien?

-
- forum starter
- Contacteer:
Hallo Dennis,DBGT schreef:Het probleem van de usb is bij mij nu weg...
Heb je een Benelux kaart of een Europa versie?
De Benelux kaart toont bij dan geen Duitsland.
Grtn Ben...
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Sinds de laaste update van een paar weken geleden heb ik er geen last meer van gehad. Of is het toeval?
Wat ik doe, eerst radio uit. Daarna pas de auto uit zetten.
Als ik paar dagen later weer ga rijden, speelt hij automatisch verder waar ik gebleven was.
Als ik paar dagen later weer ga rijden, speelt hij automatisch verder waar ik gebleven was.