Clio 1.4 16V automaat slaat af in 'D'

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
JeroenF

Clio 1.4 16V automaat slaat af in 'D'

Bericht door JeroenF »

Hallo Allemaal,

Wij hebben een Clio 1.4 16V (K4J) automaat van bouwjaar 09-2002. De auto start altijd direct en loopt vervolgens goed stationair in de 'N'. Bij achteruitrijden van het garagepad af, nooit een probleem. Echter op het moment van inschakelen van de 'D' slaat de motor steeds vaker af. Bij starten loopt de motor meteen weer, maar bij inzetten van de 'D' valt hij vaak weer uit. Gisteren stond ik midden op de straat en is het bij de 4e keer pas gelukt de auto van zijn plek te krijgen. Twee maanden geleden heb ik alle bougies vervangen en dat leek even een verbetering te geven. Twee weken geleden liep de motor heel onregelmatig en heb ik drie van de vier bobines vervangen (de 4e was vorig jaar al vernieuwd). Ook na het vervangen van de bobines leek alles even in orde te zijn, maar nu valt de motor toch steeds weer uit. Opvallend is toch dat dit alleen in 'D' lijkt te gebeuren. Tijdens rijden verder geen problemen, behalve tijdens decellereren als ik het gaspedaal loslaat lijkt de motor onregelmatig te gaan lopen en tegen afslaan aan te zitten, ook als de motor inmiddels warm is.

Iemand een idee?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Clio 1.4 16V automaat slaat af in 'D'

Bericht door Arjan »

Heb je ook lampjes branden op je dash? Afslaan van de motor zoals je beschrijft kan veroorzaakt worden door een rotte nokkenassensor. Of dat bij een automaat dan specifiek voor de "D" stand geldt weet ik niet.
JeroenF

Bericht door JeroenF »

Geen lampjes op het dashboard. Motor slaat gewoon af. Inmiddels de krukassensor en gasklep schoongemaakt. Waren beide niet heel vies, maar het lijkt toch geholpen te hebben. Motor loopt beter dan hij de laatste 6 jaar gedaan heeft. Wat me wel verbaasd is dat onze Renault dealer nooit iets heeft kunnen vinden...
JeroenF

Bericht door JeroenF »

Arjan,

Waar kan ik die nokkenassensor vinden?
vlc4
forum starter
Contacteer:

Bericht door vlc4 »

.
ga het straks ook eens even proberen te demonteren en te reinigen.
Motor start soms moeilijk de eerste keer als hij warm heeft gestaan
JeroenF

Bericht door JeroenF »

Vlc4,

Dit filmpje gaat over de krukas-sensor. Die heb ik er al uit gehad. Dat ging bij de 1.4 automaat overigens niet zo gemakkelijk als op dit filmpje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”