tomtom R-link doet niets meer

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
J-roent-J

tomtom R-link doet niets meer

Bericht door J-roent-J »

En de clio kan weer naar de garage.. na de ellende dat de europa-map van de sd-kaart verdwenen was, heb ik een nieuwe sd-kaart gekregen. Ook hiermee alweer miserie.. vandaag iets in de tomtom places op willen zoeken, en kreeg de foutmelding "kan geen verbinding maken". vanaf dat moment bleef alles hangen, en nu krijg ik continu de melding "TomTom Services. Ga door". Alles al geprobeerd, kaartje aan de pc gehangen, niets dat helpt. Hier nog andere mensen met dit probleem? of nog beter, een oplossing? want wil niet weer zo lang m'n clio'tje missen :p

Afbeelding
Afbeelding
clio

Re: tomtom R-link doet niets meer

Bericht door clio »

Ik heb het zelfde probleem, bij een R-link update was kaart onbruikbaar geworden.
Zag ook niks meer en heb een nieuwe kaart ontvangen en nu werkt de TomTom weer.
Het account was vast gelopen en zie nu opeens twee mappen met kaart updates.
Maar er is nog steeds iets mis met mijn R-Link account, ik kan niks meer op de kaart zetten.
Na drie keer bellen met Renault Nederland heb ik geen goed gevoel gekregen over R-link.
Ze weten volgens mij niet hoe ze het moeten oplossen, ik zie het misschien te zwart-wit.

:driving:
liempie

Bericht door liempie »

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zaterdag werkte alles nog normaal en zondag werden de kaarten ineens niet meer weergegeven.
Ik heb zaterdagmiddag wel een melding gekregen dat er een abonnement ging verlopen, namelijk de coyote service. Deze heb ik weggedrukt omdat ik niet extra ga betalen voor verbinding.

Ik heb de kaart verwijderd en getest in mijn laptop. Ik kon de bestanden normaal lezen op de laptop.
Ik ben daarna naar de website van renault gegaan en heb me aangemeld op MyRenault.
In het R-Link gedeelte kreeg ik de melding dat er een update was van het R-Link systeem. Deze was verplicht.
Deze heb ik gedownload en op de SD kaart geinstalleerd, dit was succesvol verlopen.

De auto gestart en gewacht tot R-link opgestart was alvorens ik de SD kaart in de kaartlezer teruggestopt heb.
Nadat de kaart door het systeem herkend was begon de update te installeren, deze heeft 10-15 min gelopen en nadat dit klaar was werd R-link opnieuw opgestart en was de kaart weer zichtbaar.
clio

Bericht door clio »

Na een bezoek middag aan de garage is het R-Link probleem opgelost.
De kaart was onbruikbaar in de pc, maar in de auto deed hij het wel.

Via een usb stick is de R-Link update geïnstalleerd, deze zag ik niet meer.
Daarna kaart in de auto en alles updates via de auto laten installeren.
Kaart daarna weer geprobeerd in de pc, de R-Link toolbox zag hem weer.
Deze ging meteen synchroniseren, deze updates weer in de auto geïnstalleerd.

Als laatste via de My Renault site de R-Link en de SD-Kaart laten synchroniseren.
Zie inmiddels drie keer de map SD-Kaart in mijn systeem, heb de grootste map gepakt.
Ook deze updates weer in de auto laten installeren en tot nu toe werkt alles weer.

Enigste wat ik raar vind, in auto geeft hij aan dat er nog een update is voor R-Sound Effect RS.
Als ik deze laat lopen geeft hij aan dat installeren niet mogelijk is, deze update zie ik niet op de pc.

Nu nog wachten om Live te verlengen, door deze problemen was de verleng optie geblokkeerd.
Er zat wel nog een jaar verlengen in, maar de drie jaar was verdwenen na de updates laden.
Dealer heeft gebeld met Renault Nederland, mijn verleng account moet weer vrijgegeven worden.
Volgens het systeem zou ik al een verlenging hebben gehad, vermoedelijk door gerommel in het systeem.
Ik wacht ondertussen af......... De verleng optie van een jaar was de dag erna weg uit mijn account.

Zou het nu wel goed gaan, of wordt het weer een bezoek brengen aan de dealer.

:driving:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Enigste wat ik raar vind, in auto geeft hij aan dat er nog een update is voor R-Sound Effect RS.
Als ik deze laat lopen geeft hij aan dat installeren niet mogelijk is, deze update zie ik niet op de pc.

Ook niet na het synchoniseren van rsound effect?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”