Speakers kraken

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Bossinkje
forum starter
Contacteer:

Speakers kraken

Bericht door Bossinkje »

Ik heb een klein probleempje en vroeg me af of iemand van jullie zou weten hoe dat komt.

Ik heb gister samen met een vriend twee extra speakers in de Clio gebouwd (Clio I uit 1997). Na heel wat gekloot , omdat de radio er niet meer goed in wou, hadden we het er uiteindelijk mooi inzitten, maar bleek de speaker rechtsachter het niet meer te doen. Oorzaak, kabels waren losgeraakt achter de radio. Na het avondeten weer verder mee gegaan, uiteindelijk deden ze het allevier, en er kwam een supergeluid uit. Na een stukje rijden, begonnen de speakers ineens heel erg te kraken zodra er een beetje bass in een nummer zat. Na wat luisteren bleek het vooral rechtsachter weg te komen, maar ze deden het allevier wel iets.

Na een beetje rondzoeken op internet kwam ik tegen dat het aan de radio zou liggen, dat vier speakers net teveel is voor de radio. Terwijl ik de speakers die nu in de hoedenplank zitten ook in de BX had zitten. Ook vier speakers, met dezelfde radio. Waar zou het dan aan kunnen liggen? Toch de radio? Of is de luidspreker kapot? Of een slecht contact?

We dachten eerst aan de antennekabel, maar via USB en bluetooth doet hij precies hetzelfde. En het rare is dat het bij het ene nummer veel erger is dan bij een ander nummer. Zodra de bass bij de radioinstellingen op +1 staat heb ik er al last van, als hij op nul staat doet hij het zo goed als niet.

Iemand enig idee?
Noread

Re: Speakers kraken

Bericht door Noread »

Kabelbreuk ergens. Had ik ook bij mijn installatie. Kabel bij de speaker maakte geen lekker contact meer en ze kraakten dus bij de lage tonen.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”