Expert hulp gevraagd...!!

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
DBGT
forum starter
Contacteer:

Expert hulp gevraagd...!!

Bericht door DBGT »

Om starks in de nieuwe clio IV GT ook te kunnen genieten van een goed stukje geluid ben ik vandaag alles uit de Mégane aan het halen, maar toen stuitte ik op dit, kan iemand mij alsjeblieft goed en duidelijk vertellen hoe ik hier dit netjes kan demonteren en achter kan laten zonder ellende achteraf ?

Alvast bedankt !

Groeten DennisAfbeelding
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
DBGT
forum starter
Contacteer:

Re: Expert hulp gevraagd...!!

Bericht door DBGT »

Het zat dus onder de tape aan elkaar vast gesoldeerd. Kon ik niet los van elkaar halen.
Heb het zekering kastje eraf gehaald en een dop op het kleine losse kabeltje gezet.
Opgelost, alles is er nu uit van kabel tot versterker en speakers.
Klinkt nu weer als standaard, drama dus.... :thumbsdown:
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

En straks in de Clio niet meer zo aansluiten. Dan heeft je zekering weinig nut en heb je ook geen profijt van de dikkere kabel naar je versterker.
Rechtstreeks op de accu zetten. Moet je wel de kabel door het schutbord heen halen. Dat is waarom het nu zo zit, daar hadden ze geen trek in.
DBGT
forum starter
Contacteer:

Bericht door DBGT »

Het is toch bizar dat het op deze manier zo aangesloten zat ? :shocked:

Je mag toch verwachten dat een erkend inbouwstation (ga de naam niet noemen) het netjes doet ? Nee, dus....

Ik ga dit ZEKER zo niet doen bij de GT. Daar gaat het netjes vanaf de accu. :thumbsup:
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

Mensen die zo Audio aansluiten moeten ze vastzetten:p. Voor hetzelfde geld brand je hele auto af omdat een of andere knuppel met tape aan de originele bekabeling heeft lopen knutselen
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

Wow zit nog eens terug te lezen, zeg je nou dat een erkend inbouwstation dit zo aangesloten heeft? Das wel heeeel schandalig
rwou
forum starter
Contacteer:

Bericht door rwou »

inderdaad een Plus (+) altijd rechtstreeks op de accu met een zekering ertussen en de min (-) altijd op chassis ( en verf onder de bevestigingsbout weghalen). En de schakeldraad altijd via contact ( met andere woorden contact aan dan stroom, contact uit dan geen stroom.) Alleen dan is de versterker uit als je contact uit hebt staan.
(vaak een blauwe draad achter de radio.)
Wel een beetje een dun + draadje trouwens. Zat geen hele dikke versterker achter denk ik.
DBGT
forum starter
Contacteer:

Bericht door DBGT »

MrMyagii schreef:Wow zit nog eens terug te lezen, zeg je nou dat een erkend inbouwstation dit zo aangesloten heeft? Das wel heeeel schandalig
Ja, niks aan gelogen.
Mégane heeft daar een hele dag gestaan voor versterker en nieuwe speakers. Alles was naar mijn zin en heel netjes en goed geregeld, tot je na 3 jaar dit tegenkomt. Gelukkig niks gebeurd, maar bij deze zaak koop ik niks meer.... (Rotterdam , alexandrium).
Noem geen naam.....
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
DBGT
forum starter
Contacteer:

Bericht door DBGT »

rwou schreef:inderdaad een Plus (+) altijd rechtstreeks op de accu met een zekering ertussen en de min (-) altijd op chassis ( en verf onder de bevestigingsbout weghalen). En de schakeldraad altijd via contact ( met andere woorden contact aan dan stroom, contact uit dan geen stroom.) Alleen dan is de versterker uit als je contact uit hebt staan.
(vaak een blauwe draad achter de radio.)
Wel een beetje een dun + draadje trouwens. Zat geen hele dikke versterker achter denk ik.
Zo had ik het ook in mijn vorige clio zelf aangesloten en wilde dit in de Mégane ook zo, maar dan laten doen....
Er zat zeker geen hele dikke versterker achter die dunne + draad, nee goor, eentje van 1200 watt, valt best mee toch ? :chinrub:
Groeten Dennis,

DB's Clio IV GT Project
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”