R-Link update versie log

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Bas1975
forum member
Contacteer:

R-Link update versie log

Bericht door Bas1975 »

Er staat nu een nieuwe R-Link update klaar. Wellicht een goed idee om onze ervaringen deze updates te delen.
Afbeelding

Ik ga direct updaten, baat het niet.....
En zal mijn ervaringen hier posten.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Stellingen90

Re: R-Link update versie log

Bericht door Stellingen90 »

Update vanochtend uitgevoerd. Verliep in één keer goed. Je moet wel veel geduld hebben en rustig alles afwerken!!!
Eerst SD-card in de computer. Dit duurde voor downloaden van bestanden en voorbereiden en uitvoeren van de noodzakelijke back-up al ruim 20 minuten. Daarna in de auto, motor starten (niet vergeten) en daarna SD-card erin. Duurt ook nog eens (bij mij) 15-20 minuten om de hele update uit te voeren, alles opnieuw op te starten (start een paar keer op). Maar ziet er uit alsof alles goed zal werken. Instellingen zijn zo te zien behouden, dus dat valt weer mee.
Behalve een hoger versienummer van de software is er niets veranderd, dus geen update van de Europe kaart van TomTom helaas meegekomen.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Ik heb het gisteren gedaan. Eerste keer gaf R-Link aan "update mislukt". Bij de tweede keer ging het wel goed.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Ze zijn bij renault slimmer aan het worden en hebben daarom eens wat meer uitleg gegeven hoe het moet.Zouden ze https://www.clioclub.info/forum/ ontdekt hebben?
Bij mij lukte het van de eerste keer maar veel nieuws is niet te zien.Dus updaten met draaiende motor (zie dat je dit niet in de garage doet je zou nog eens te weinig lucht kunnen krijgen) :laugh4:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Ik zie deze update helemaal niet in "mijn renault"???
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Welke versie heb je erop nu?Normaal zou je dit bij inloggen direct moeten zien.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Software 11.313.1467818.3036 zou de remedie tegen het wegvallen van de kaart bij daling van de temperatuur moeten zijn.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Patje

Bericht door Patje »

Hoi, ik heb me ook maar even aangemeld om hierop te reageren.
Zojuist ook de eerste keer update mislukt gekregen. Kaartje zit nu opnieuw in pc. Nog 2 minuten ...
Daarna kijken wat ie in de auto doet..

Edit: update mislukt ! 2e keer.
Iemand ideeën ?
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Enig idee waar ik de software versie kan vinden in het systeem? Ik zie alleen maar info van TomTom maar ws zoek ik verkeerd. Zag vandaag in info scherm dat update mislukt is in de auto....
Patje

Bericht door Patje »

Volgens mij staat dat onder systeem- versie informatie. Dan krijg id apparaattype, serienummer, onderdeelnr en dan applicatie. Ps voor de 5e keer geprobeerd.. Uodate was bezig met bijwerken systeem toen opeens weeeer mislukt.. Pfff
Stellingen90

Patje schreef:Volgens mij staat dat onder systeem- versie informatie. Dan krijg id apparaattype, serienummer, onderdeelnr en dan applicatie. Ps voor de 5e keer geprobeerd.. Uodate was bezig met bijwerken systeem toen opeens weeeer mislukt.. Pfff
Nog even voor alle zekerheid: als je in de auto zit om de update op R-link te zetten , moet je de motor laten draaien (de hele tijd, dus 15-20 min.) omdat anders na ca. 10 min. alles stopt en dus de update zal mislukken. Verder moet je helemaal nergens aanzitten. Ik heb begrepen dat zelfs het openen van een deur tijdens het updaten het proces al "om zeep" kan helpen.
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Ik zie in mijn scherm staan;
11.311.1292174-3034
Mijn r-link geeft via mijn renault aan... Geen updates, blablabla
Hoe kan dat dan terwijl ik lees dat er een versie 11.313 uit is?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Misschien om dat je bij jouw R-Link nog geen internet verbinding hebt geactiveerd (lees: gekocht) en het systeem dus niet weet dat er een update is?
corner
beginner
Contacteer:

Bericht door corner »

Arjan schreef:Misschien om dat je bij jouw R-Link nog geen internet verbinding hebt geactiveerd (lees: gekocht) en het systeem dus niet weet dat er een update is?
Echt wel ;-)
Zit gewoon de "metro" krant te lezen elke dag. Jammer dat ik rijdend niet kan twitteren ;-)
Alleen staat er in mijn info scherm dat er een update is mislukt en hij doet dat niet uitzichzelf nogmaals....

Edit:
Net de kaart via mijn pc laten uploaden... kaart weer in de auto... na +/- 20 minuten (let op, auto aanlaten) gaf het systeem aan dat de update mislukt was, maar na een check van versie beheer, geeft deze wel degelijk een ander versie nummer aan: 11.313.xxxxxx

veeg mij maar op :-)
Patje

Bericht door Patje »

Hier hetzelfde nog. Vanochtend 3/4 uur gereden en maar bezig met update . Aangekomen op m'n werk en nog steeds bezig. Moest m helaas uitzetten want ja je moet toch aan t werk.
Bij my renault geeft ie nog steeds update aan r link verplicht 11.249.
Vanavond weer eens proberen met uiteraard motor laten draaien.
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Na het updaten van mijn systeem begint mijn USB stick iedere keer weer bij de eerste map. Laatst had iemand hier ook al een opmerking over. Nu zit ik daar ook mee. Vandaag ga ik alle muziek opnieuw op de stick zetten met een andere naam. Wellicht helpt dat.
G.Scholtens

Bericht door G.Scholtens »

zinitzio schreef:Na het updaten van mijn systeem begint mijn USB stick iedere keer weer bij de eerste map. Laatst had iemand hier ook al een opmerking over. Nu zit ik daar ook mee. Vandaag ga ik alle muziek opnieuw op de stick zetten met een andere naam. Wellicht helpt dat.
Dat was ik, zal kijken of het nu nog het geval is.
Patje

Bericht door Patje »

Ik geef t op! Heb afspraak gemaakt bij dealer voor de update. Ze bevestigden overigens dat ze door RN waren benaderd voor de update. Ze krijgen deze week de benodigde apparatuur en volgende week gaat de clio voor z'n update naar de garage. Ben benieuwd....
zinitzio

Bericht door zinitzio »

Volgens mij heb ik het nu door. Als ik de R-Link uit zet voordat ik de auto uit zet, gaat het systeem verder als ik weer start. Laat ik de R-Link aan staan als ik de auto uit zet dan begint het systeem weer bij het eerste nummer. Wie bedenkt zoiets?
Patje

Bericht door Patje »

Update van de update rlink: vandaag bij de dealer laten doen en alles werkt nog perfect ! Hoop dat t zo blijft !
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

zinitzio schreef:Volgens mij heb ik het nu door. Als ik de R-Link uit zet voordat ik de auto uit zet, gaat het systeem verder als ik weer start. Laat ik de R-Link aan staan als ik de auto uit zet dan begint het systeem weer bij het eerste nummer. Wie bedenkt zoiets?
Dat is mij inderdaad ook opgevallen, erg vreemd allemaal.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
hybride
forum starter
Contacteer:

Bericht door hybride »

Ik had gisteren ook iets leuks, blijkbaar is de nieuwe Rlink firmware nog niet helemaal monkey proof.

Ik was aan het navigeren en besloot om de navigatie te annuleren. Vlak daarna willde ik wisselen van mp3 op de USB. Dit was iets teveel van het goede in korte tijd, De Rlink software ging ineens vastzitten en starte daarna direct opnieuw op. Het vreemde was dat nadat de boel in de lucht kwam TomTom weer vrolijk verder ging met navigeren.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Stellingen90

Ja klopt :devilish: Heb iets vergelijkbaars meegemaakt toen de R-link computer kennelijk vond dat hij teveel gelijktijdig moest doen en op tilt sloeg. Nadat dat voorbij was werkte navigatie nog wel, maar de USB en het geluid van de flitspaalmeldingen niet meer. Ik denk dat er een heel simpel processortje in zit met een heel klein werkgeheugen. Mocht kennelijk niks kosten :thumbsdown:
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”