Ik heb de afgelopen 1-2 weken een probleem gehad met de centrale deurvergrendeling.
Beide keren deden zich voor na aankomst bij m'n werk.
Tas uit de kofferbak gepakt, klep dicht, op het knopje drukken van de AB en er gebeurt niks.
Zowel open als dicht geeft geen reactie.
Na veel drukken de vergrendel knop in de auto geprobeerd, deze deed het wel.
Vervolgens weer veel drukken op de AB, verschillende hoeken/hoogtes naar de auto gericht, maar allemaal zonder succes.
Ook auto starten en stoppen en met/zonder een stukje rijden hielp niet.
Met de sleutel in het portier van de bestuurderskant wilde de auto ook niet op slot.
Na pak en beet 10 minuten klooien werkte het ineens wel.
Vandaag idem dito, alleen werkte het weer na een minuut of 2.
Het leek vandaag ook wel alsof de "klik" die je hoort als de auto vergrendeld zwakker klonk?
Maar de tweede keer klonk deze weer als normaal.
De batterijen van de AB zijn in september ontvangen, dus dat zou het niet moeten zijn.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat er iets mis is, dat de auto soms gewoon een "eigen wil"/"kuren" heeft, of dat het de sleutel is die in mijn broekzak de hele dag door aan het "zenden" is waardoor de batterij toch leeg is?
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is en of het op te lossen is?
Centrale deurvergrendeling
Centrale deurvergrendeling
Laatst gewijzigd door Guus op 31 jan 2015 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Centrale deurvergrendeling
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb je de oorzaak/oplossing hier voor gevonden?
Heb je het probleem steeds op dezelfde plek?
Het enige wat ik kan bedenken dat de centrale deurvergrendeling bij Renault op een bepaalde frequentie werkt en dat er iets stoort bij jouw in de buurt waardoor het signaal verzwakt ofzo, maar ik kan in dialogys niet terugvinden hoe de sleutel communiceert met de antenne.
Het enige wat ik kan bedenken dat de centrale deurvergrendeling bij Renault op een bepaalde frequentie werkt en dat er iets stoort bij jouw in de buurt waardoor het signaal verzwakt ofzo, maar ik kan in dialogys niet terugvinden hoe de sleutel communiceert met de antenne.
Ik heb het op verschillende plekken meegemaakt.
Meestal was het wel op mn werk, aangezien ik daar vaak ben is dat ook weer niet zo gek.
Wel heb ik het idee dat de signalen in/onder een bepaalde hoek niet opgepikt worden?
Ik heb geen idee waar de ontvanger zit, maar vaak doet de vergrendeling het wel gelijk als ik iets verder om de auto heen loop.
Begrijpen jullie dan wat ik bedoel?
Meestal was het wel op mn werk, aangezien ik daar vaak ben is dat ook weer niet zo gek.
Wel heb ik het idee dat de signalen in/onder een bepaalde hoek niet opgepikt worden?
Ik heb geen idee waar de ontvanger zit, maar vaak doet de vergrendeling het wel gelijk als ik iets verder om de auto heen loop.
Begrijpen jullie dan wat ik bedoel?
klinkt misschien raar maar bij 2 peugeots meegemaakt dat ze niet meer startte de oplossing kwam van mijn toenmalige wagenpark beheerder loop naar een lantaarnpaal en hou je sleutel ertegenaan dit werkte meestal maar na een jaar of zo moest de sleutel opnieuw ingelezen worden bij de garage