trage clio dci 2002
Geplaatst: 14 feb 2014 20:11
Hallo , ik kocht in 2003 een nieuwe Clio dci 65pk en heb die 2 jaar geleden verkocht met 307000 probleemloze KM op de teller.Als vervanger kocht ik een Megane dci 82pk , maar wat een ramp ! Electronica en andere problemen dreven me nu naar een Clio.
Ik kocht een Clio 2002 dci 65pk met 103000km , door een vrouw gereden.De eerste 2 jaar deed ie er 40000 , daarna slechts 5000 per jaar.Keurig onderhouden bij de dealer.
De auto rijdt , remt en schakelt goed , zoals ik dat van Clio verwacht en gewend ben , echter hij is traag.
De vermogensopbouw is niet bepaald lineair.
Tot 2000tpm trekt ie goed , daarna valt ie buiten adem.Als je pedaal vloert dan wil ie nog wel vooruit , maar het voelt een beetje zoals een lichte benzinemotor , veel toeren en weinig koppel.
Ik doe 120km per dag nu , en heb de indruk dat het blok al wat losser is.
Zou ik actie ondernemen ?
Veel roken doet ie ook niet , dus een vuile EGR klep is dan uit te sluiten?
EGR niet kuisen dan ?
Of misschien eens dieselflush gebruiken?
Of beter gewoon een paar maandjes afwachten en zien wat de snelwegkilometers uithalen ?
Ik kocht een Clio 2002 dci 65pk met 103000km , door een vrouw gereden.De eerste 2 jaar deed ie er 40000 , daarna slechts 5000 per jaar.Keurig onderhouden bij de dealer.
De auto rijdt , remt en schakelt goed , zoals ik dat van Clio verwacht en gewend ben , echter hij is traag.
De vermogensopbouw is niet bepaald lineair.
Tot 2000tpm trekt ie goed , daarna valt ie buiten adem.Als je pedaal vloert dan wil ie nog wel vooruit , maar het voelt een beetje zoals een lichte benzinemotor , veel toeren en weinig koppel.
Ik doe 120km per dag nu , en heb de indruk dat het blok al wat losser is.
Zou ik actie ondernemen ?
Veel roken doet ie ook niet , dus een vuile EGR klep is dan uit te sluiten?
EGR niet kuisen dan ?
Of misschien eens dieselflush gebruiken?
Of beter gewoon een paar maandjes afwachten en zien wat de snelwegkilometers uithalen ?