Hallo , ik kocht in 2003 een nieuwe Clio dci 65pk en heb die 2 jaar geleden verkocht met 307000 probleemloze KM op de teller.Als vervanger kocht ik een Megane dci 82pk , maar wat een ramp ! Electronica en andere problemen dreven me nu naar een Clio.
Ik kocht een Clio 2002 dci 65pk met 103000km , door een vrouw gereden.De eerste 2 jaar deed ie er 40000 , daarna slechts 5000 per jaar.Keurig onderhouden bij de dealer.
De auto rijdt , remt en schakelt goed , zoals ik dat van Clio verwacht en gewend ben , echter hij is traag.
De vermogensopbouw is niet bepaald lineair.
Tot 2000tpm trekt ie goed , daarna valt ie buiten adem.Als je pedaal vloert dan wil ie nog wel vooruit , maar het voelt een beetje zoals een lichte benzinemotor , veel toeren en weinig koppel.
Ik doe 120km per dag nu , en heb de indruk dat het blok al wat losser is.
Zou ik actie ondernemen ?
Veel roken doet ie ook niet , dus een vuile EGR klep is dan uit te sluiten?
EGR niet kuisen dan ?
Of misschien eens dieselflush gebruiken?
Of beter gewoon een paar maandjes afwachten en zien wat de snelwegkilometers uithalen ?
trage clio dci 2002
Re: trage clio dci 2002
Goedenavond
en welkom bij Ccnl
ik zie dat je al sinds 3 feb lid bent
stel je anders eerst even voor is wel zo leuk
!
http://clioclub.info/viewforum.php?f=6
voor de rest verplaats ik je bericht even dit is de clio 1 afdeling en niet 2 !
en welkom bij Ccnl
ik zie dat je al sinds 3 feb lid bent
stel je anders eerst even voor is wel zo leuk

http://clioclub.info/viewforum.php?f=6
voor de rest verplaats ik je bericht even dit is de clio 1 afdeling en niet 2 !
Groet, Roland.

Grand prix #414

Grand prix #414
Re: trage clio dci 2002
dat ken ik van mijn Berlingo die ik had , die was altijd weinig gebruikt en niet zakelijk .
hij was niet vooruit te branden .
tot ik op vakantie ging naar frankrijk via Duitsland ging niet goed in de heuvels kwam niet lekker om hoog .
nu hebben we op de heenweg veel kilometers gemaakt ,maar pas op de terug weg naar duitsland leek het wel alsof er peper in de uitlaat gestopt was , hij ging als een jekko de heuvels op en zakte niet meer heel erg terug in snelheid.
dus oplossing ff knallen in duitsland en even de boel flink schoon rijden ,daarna kun je altijd nog verder zien .
oja 30 maart zou ook kunnen maar ik denk dat dat weinig uithaald
hij was niet vooruit te branden .
tot ik op vakantie ging naar frankrijk via Duitsland ging niet goed in de heuvels kwam niet lekker om hoog .
nu hebben we op de heenweg veel kilometers gemaakt ,maar pas op de terug weg naar duitsland leek het wel alsof er peper in de uitlaat gestopt was , hij ging als een jekko de heuvels op en zakte niet meer heel erg terug in snelheid.
dus oplossing ff knallen in duitsland en even de boel flink schoon rijden ,daarna kun je altijd nog verder zien .
oja 30 maart zou ook kunnen maar ik denk dat dat weinig uithaald

Re: trage clio dci 2002
OK maar even goed knallen (zonder overdrijven) kan dus in principe geen kwaad.
Want ik hoorde al verhalen dat je dergelijk blok makkelijk naar de filistijnen krijgt en je het rustig aan moet loskrijgen.
Want ik hoorde al verhalen dat je dergelijk blok makkelijk naar de filistijnen krijgt en je het rustig aan moet loskrijgen.
Re: trage clio dci 2002
Flinke dosis Marly CT2i erbij en hij is los.
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: trage clio dci 2002
En voor de duidelijkheid.
De motor is niet warm als de temperatuurpijl netjes halverwege staat.
Dit is pas na ongeveer een half uur rijden!
De motor is niet warm als de temperatuurpijl netjes halverwege staat.
Dit is pas na ongeveer een half uur rijden!