Ik had al begrepen dat de standaard speakers in de clio slecht zijn, maar na een proefrit heb ik pas ondervonden hoe slecht ze precies zijn.
Ik wil de clio hebben, maar dan met een fatsoenlijke speakerset erin. De dealer gaf aan dat er genoeg te regelen valt dat zij de speakers voor me in kunnen bouwen (lease auto, ga er liever niet zelf aan knutselen).
Alleen nu moet ik nog uitvinden welke speakers erin passen. Ik wil iig de standaard speakers laten vervangen. Subwoofer wil ik het liefst vermijden als die niet perse nodig is.
Het internet is niet bepaald eenduidig over welke speakers erin zitten, ergens lees ik dat er iig in de deuren in totaal 4 13cm speakers zitten en ik lees nog iets over tweeters in het dashboard. Kan iemand me vertellen welke speakers geleverd worden bij het r-link systeem en het vermogen van de installatie?
Speakers upgraden clio 4
Re: Speakers upgraden clio 4
Er zitten in de deuren inderdaad 4 x 13 cm speakers en twee tweeters op het dashboard.
Het vermogen van het R-link systeem is 4x 35 watt.
De speakers zelf stellen niet veel voor, ze wegen echt niets. Bij deze twee foto's van de voorspeaker:

Op zich is het heel makkelijk om de binnenkant er zelf af te halen om de speakers te vervangen. Zie hiervoor het volgende topic:
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=137&t=18315
Het afknippen van de kabels hoeft niet. Dit kan eenvoudig met het verloop kabeltje zoals Ping in dat topic heeft gepost.
Het vermogen van het R-link systeem is 4x 35 watt.
De speakers zelf stellen niet veel voor, ze wegen echt niets. Bij deze twee foto's van de voorspeaker:
Op zich is het heel makkelijk om de binnenkant er zelf af te halen om de speakers te vervangen. Zie hiervoor het volgende topic:
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=137&t=18315
Het afknippen van de kabels hoeft niet. Dit kan eenvoudig met het verloop kabeltje zoals Ping in dat topic heeft gepost.
Weet je toevallig ook de afmetingen van de tweeters, of zijn die wel degelijk genoeg om te laten zitten?
Aangezien het een lease auto betreft ga ik er zelf liever niet aan knutselen en laat ik het gewoon door de dealer installeren.
Aangezien het een lease auto betreft ga ik er zelf liever niet aan knutselen en laat ik het gewoon door de dealer installeren.
Die afmetingen weet ik niet. Ik heb die kapjes er ook nog niet af gehaald. Ik weet ook niet of ik dit nog ga doen, bij mijn clio 3 heb ik er toen ook één stuk gemaakt, en dit zijn zo te zien precies dezelfde kapjes. Aangezien de kapjes gelijk zijn vermoed ik dat het daaronder precies hetzelfde er uit ziet als bij de clio 3. Daar heb ik toen nog een foto van gemaakt:

Dat zwarte deel waar de tweater in zit, zit normaal vast aan het kapje/roostertje. In dat zwarte deel kon ik de vorige keer mijn eigen tweater zo in stoppen. Die tweeters hebben een diameter van 35 mm. Op de doos staat echter 26 mm, dus dat is het formaat van de tweater zelf, maar die zit vast in een omhulsel, en dat is dus 35 mm.
Dat zwarte deel waar de tweater in zit, zit normaal vast aan het kapje/roostertje. In dat zwarte deel kon ik de vorige keer mijn eigen tweater zo in stoppen. Die tweeters hebben een diameter van 35 mm. Op de doos staat echter 26 mm, dus dat is het formaat van de tweater zelf, maar die zit vast in een omhulsel, en dat is dus 35 mm.