Waarschuwingslampje brandstof waarschuwt niet?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
flemmy89

Waarschuwingslampje brandstof waarschuwt niet?

Bericht door flemmy89 »

Vanmiddag was ik vanuit Hilversum onderweg naar mijn liefste moedertje, en met nog zo'n 70km te rijden kwam m'n benzinemeter toch wel erg ver richting de R.. Ik checkte m'n boordcomputer en die gaf aan dat ik nog zo'n 150km zou moeten kunnen rijden.

Nu ben ik daar nooit zo happig op, omdat ik deze informatie nooit helemáál vertrouw. Vond 't echter nog best ruim, dus besloten om de gok te wagen (heb m'n Clio nog niet zo lang, en wou toch wel eens weten in hoeverre deze info nou klopte..).

Met als gevolg inderdaad, je raadt 't al, dat ik een paar kilometer voor mijn eindbestemming stil stond. Ineens geen vermogen meer, gewoon dood. Lege tank dus. (Gelukkig niet ver van huis, en gelukkig ook niet in de tunnel waar ik zo'n 30 km daarvoor doorheen gereden was.. :worship: )

Dat de schatting over het resterende aantal kilometers een schatting is snap ik, daar zit ik ook niet zo mee. Het vreemde is echter, dat alleen het lampje 'stop' ging branden. M'n waarschuwingslampje van de brandstof heeft geen seconde gebrand. Het lampje is goed, want deze gaat wel branden als ik het contact aanzet.

Iemand enig idee hoe dit kan, en nog liever, of het makkelijk op te lossen is?
Marcel.S

Re: Waarschuwingslampje brandstof waarschuwt niet?

Bericht door Marcel.S »

als het lampje wel brand met starten , maar als het puntje bij paaltje komt niet werkt .
denk ik dat de censor die registreert of je tank leeg is of vol z'n werk niet zo goed meer doet.

voordeel je weet nu exact hoeveel km je op een tank kunt rijden en wat dus je grens is tussen op tijd tanken of duwen :joker:
flemmy89

Bericht door flemmy89 »

Precies, maar hoe noem je zo'n ding? Met brandstof / reserve sensor kom ik niet zo heel ver heb ik al gemerkt.
En is dat ding makkelijk / goedkoop te vervangen of repareren ofzo? Waar zit 'ie uberhaupt, enig idee?

Ja, en ik dacht met deze 'nieuwe' auto juist van het gepiel met kilometers en tankbonnetjes af te zijn.. :P
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Ironisch dat 'stop' gaat branden, je kan volgens mij ook niet anders dan stoppen :laugh4:
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Gaat branden als je nog ca. 80 kilometer in de tank hebt.
Marcel.S

Bericht door Marcel.S »

logischer wijs zou de censor in je tank moeten zitten want hij moet meten .
dan kan het zo zijn dat hij in je tank gedraaid zit dat zou fijn zijn .
of hij werkt samen met je vlotter als die er nog in zit tegenwoordig want tja dat is mechanisch en dat kan natuurlijk niet goed zijn dat moet natuurlijk elektronisch en digitaal zodat je nooit problemen hebt . :grin:
flemmy89

Bericht door flemmy89 »

Eric92 schreef:Ironisch dat 'stop' gaat branden, je kan volgens mij ook niet anders dan stoppen :laugh4:
Ja, echt humor inderdaad :P had er zelf nog iet eens bij stilgestaan.. (ha-ha, stilgestaan!)

Heb even onder de afdichting onder de achterbank gekeken, maar geen rare dingen gespot. Als m'n tank weer wat verder leeg is (zit nu net weer ramvol natuurlijk) de vlotter er eens uit halen om te kijken of ik iets kan vinden..

En vanaf nu dus maar gewoon op tijd tanken. :sunny:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”