Radio verwisseld

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Kempers1991

Radio verwisseld

Bericht door Kempers1991 »

Goedenavond

Ik heb vanmiddag mijn originele radio vervangen voor een Pioneer niks speciaals of iets hoor.
Zo gauw ik de auto start gaat de radio ook aan, maar zo gauw ik hem op tuner of cd zet valt mijn kilometer teller weg gewoon op 0 dus. Zo gauw ik de radio weer uit zet werkt de teller wel. De radio gaat btw niet helemaal uit dus de lampjes opmde radio blijven wel werken, wat kan hier het probleem zijn?
Gaat om Clio 1.6 16v privilege uit 2003
Gr. Michael
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Radio verwisseld

Bericht door Arjan »

De constante plus en de plus van de accessoire even omwisselen ;)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Zou kunnen Arjan maar vind het wel een vreemd verhaal dat de km teller op nul gaat!!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Kempers1991

Oké ik ga het straks ff proberen!
Kempers1991

goodje schreef:Zou kunnen Arjan maar vind het wel een vreemd verhaal dat de km teller op nul gaat!!
Het is zelfs zo dat als ik onder het rijden de radio uitzet de teller ineens weer werkt. :?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ik vermoedt een aarding probleem tevens! Dus voor de radio een andere aarde draad trekken!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Kempers1991

Ik heb zojuist geprobeerd om de constante plus en die van de accessoire te wisselen heeft geen nut probleem blijft bestaan..
Kempers1991

Heb het probleem gevonden en het was de remote kabel die was aangesloten, die los gehaald en het probleem was verholpen.. Bedankt voor de hulp!
flemmy89

Bericht door flemmy89 »

De remote kabel als in de aansluiting van je stuurbediening?
Kempers1991

flemmy89 schreef:De remote kabel als in de aansluiting van je stuurbediening?
Jaa maar dat werkt toch niet met een andere radio? Of is zou dit normaal gesproken wel kunnen?
Gr.
flemmy89

Bericht door flemmy89 »

Voor zover ik weet moet je daar een adaptertje voor hebben.. Ik ben zelf ook nog steeds aan het twijfelen of ik m'n 'eigen' radio (met usb, bluetooth etc.) in zal zetten, maar ik wil m'n stuurbediening niet kwijt.. :bigcry:

Wel heel apart dat als jij 'm aansluit je kilometerteller raar gaat doen trouwens :rolleyes3:
Kempers1991

Kempers1991 schreef:
flemmy89 schreef:De remote kabel als in de aansluiting van je stuurbediening?
Jaa maar dat werkt toch niet met een andere radio? Of is zou dit normaal gesproken wel kunnen?
Gr.
Ja dat klopt ik zat ook steeds op de stuurbediening te drukken heel vervelend.. Ik heb een andere radio er in gedaan omdat de originele geen gebrande cd's meer afspeelde..ga nu kijken of daar een oplossing voor is.. Misschien iemand hier die daar wat voor weet?
Klaas
forum starter
Contacteer:

Bericht door Klaas »

Lens-cleaner?
flemmy89

Bericht door flemmy89 »

Dan moet je zoiets hebben: http://www.dynamicsounds.co.uk/renault- ... UxNARdrhcg

Zie hier: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 2&p=333992

Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar als ik er een andere radio in zet wil ik dus ook zo'n soort oplossing hebben. Uit deze post maak ik op dat er verschillende varianten zijn, namelijk exemplaren waarbij het display waar bij de originele radio de zenderinfo op staat verloren gaat (dat hij werkt zoals hij doet wanneer de originele radio uit staat), en exemplaren waarbij deze blijft werken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”