Clio GT (estate wellicht)

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Clio GT (estate wellicht)

Bericht door Wazige! »

Goedemiddag,

Ik ben dus van plan om een Clio GT aan te schaffen, maar eigenlijk voor de verkeerde redenen :wink:
Ik wil namelijk een automaat rijden. En Renault heeft in benzine uitvoeringen alleen de GT beschikbaar met een automaat.
Wat vervelend :laugh4: Ik ben helemaal weg van die auto, ik vind het een superding. Nu heb ik de baas thuis (de vrouw) zover dat dit toch echt de beste keuze is van alle auto's waar we in gereden hebben, maar wat blijkt nu..

er kan geen trekhaak onder!! (ja ik weet het.. dat is schelden in de kerk voor vele GT liefhebbers, maar dat is een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe wagen)

Ik ben eens gaan googlen en kom wel wat bedrijven tegen die aangeven dat het kan.. maar, ik wil dat wel eens weten van de echte kenners.

Als jullie hier iets over te melden hebben, dan hoor ik dat graag :thumbsup:

Groet,
Wazige!
JWSchouten
forum starter
Contacteer:

Re: Clio GT (estate wellicht)

Bericht door JWSchouten »

Schijnt iets te zijn met de montage en de uitlaat... staat al elders op het forum....
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Hoi,

Ik had inderdaad al geprobeerd te zoeken op clio gt trekhaak.. maar ik kan nergens vinden hoe dat zit met de Clio GT.
Vanaf Renault kan er geen trekhaak op, volgens de beschrijvingen van de trekhaken (niet beschikbaar voor GT en RS)

Maar ik wil er toch echt 1 op kunnen zetten.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Op Clio IV GT berline kan een afneembare trekhaak, op de Clio IV GT Estate kan een vaste- of afneembare trekhaak. Vraag maar bij de dealer. Op de Clio IV RS kan inderdaad geen trekhaak, net zo min als op de Clio III GT & RS.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Super :sunny:

Als het even mee zit, dan ga ik er toch maar eentje aanschaffen dan :)
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Goed plan! Wel eerst even proefrijden, om te ervaren of de EDC automaat je bevalt!
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ik heb in meerdere Automaten gereden, de enige die me absoluut niet bevalt is de 2tronic, ofwel die gerobotiseerde versnellingsbakken.. wat een waardeloos iets is dat. Ik denk dat ik de EDC wel prettig ga vinden, is volgens mij hetzelfde als de DSG versies van andere merken toch?

Het gaat mij vooral om de stoelen. Die sportstoelen zijn wellicht te smal voor me.. dat zou balen zijn.. :bigcry:
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

Wazige! schreef:Ik heb in meerdere Automaten gereden, de enige die me absoluut niet bevalt is de 2tronic, ofwel die gerobotiseerde versnellingsbakken.. wat een waardeloos iets is dat. Ik denk dat ik de EDC wel prettig ga vinden, is volgens mij hetzelfde als de DSG versies van andere merken toch?

Het gaat mij vooral om de stoelen. Die sportstoelen zijn wellicht te smal voor me.. dat zou balen zijn.. :bigcry:
Ik raad je aan om even lekker te gaan proefrijden. Zou zonde zijn als je na een maand de auto toch niet lekker vindt rijden.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Hij heeft net als DSG een dubbele koppeling, maar om nou gelijk te zeggen dat hij hetzelfde is...
Ik zou inderdaad voor de zekerheid een proefrit aanvragen (is nog leuk ook toch?!)
Groet,
Martijn

Afbeelding
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

jazeker,

ik ga ook een proefrit maken. Maar ik ben in de tussentijd zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen :) Ik heb wel gereden in de 0.9 uitvoering (geen automaat) maar dat reed ook al erg prettig, en nog behoorlijk pittig, nooit verwacht van een 3cl .9 motortje :)

Overigens, is het nu echt zo dat er op de GT uitvoering standaard geen parkeerhulp op zit (achter)? Ik vind het zo vreemd dat ik het nergens zie staan in de overzichten, en dat het wel een optie is die je kan bestellen..

gr,
Marco
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Ik ken het, de eerste keer dat ik bij een dealer kwam wist ik al meer dan de verkopers :smash:
Parkeerhulp zit op geen enkele versie standaard. Dit is een optie en kost 295 euro en is op alle versies behalve de authentique te bestellen.
Zie ook de prijslijst van renault:
http://web.renault.nl/downloads/prijsli ... .00006.pdf
Groet,
Martijn

Afbeelding
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Ja, ik weet dat het bij de meeste een optie is, maar juist bij de GT, waar eigenlijk alles al op zit, vind ik zo vreemd dat deze er niet bij zit :)

Ik ben nu aan het kijken of ik via 'mijn' garage een voorraad uitvoering kan regelen van ergens anders uit het land :)
Wil helemaaaaaal niet zo lang wachten :laugh4: (uiteraard als de proefrit bevallen is)
Clio_RS172
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_RS172 »

De Clio Estate is vanaf heden ook de bestellen in een Expression EDC automaat de Dynamique volgt later maar komt er wel.
Nadeel is dan wel dat je even moet wachten.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”