Luchtkwaliteitssensor aanwezig?
Luchtkwaliteitssensor aanwezig?
Hoi,
Gisteren onze nieuwe Clio opgehaald, eerste indruk is zeer goed (foto intro volgt) nu viel me op dat het lijkt dat de luchtkwaliteitssensor ontbreekt. In de brochure en demo filmpjes is deze wel aanwezig, bij de opties klimaatregeling en R-link. In het menu 'voeruig' ontbreekt de knop 'zorg'. Hoe is jullie ervaring? Natuurlijk kan ik naar de dealer, maar denk hier sneller en een accurater antwoord te vinden.
Groeten Bas
Gisteren onze nieuwe Clio opgehaald, eerste indruk is zeer goed (foto intro volgt) nu viel me op dat het lijkt dat de luchtkwaliteitssensor ontbreekt. In de brochure en demo filmpjes is deze wel aanwezig, bij de opties klimaatregeling en R-link. In het menu 'voeruig' ontbreekt de knop 'zorg'. Hoe is jullie ervaring? Natuurlijk kan ik naar de dealer, maar denk hier sneller en een accurater antwoord te vinden.
Groeten Bas
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Luchtkwaliteitssensor aanwezig?
Hè Bas proficiat met je nieuwe auto.
Zie bij jou dat je een reservewiel heb genomen.
Mijn vraag aan jou is past die dan gewoon in die bak in de kofferbak en welke maat is het inch maat en band maat aub, wil ook een gewoon reservewiel!
Zie bij jou dat je een reservewiel heb genomen.
Mijn vraag aan jou is past die dan gewoon in die bak in de kofferbak en welke maat is het inch maat en band maat aub, wil ook een gewoon reservewiel!
Laatst gewijzigd door goodje op 25 jan 2014 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Bedankt, reservewiel hangt onder de auto en is 15". Zie http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... cp6zycvsVY (video Clio III, maar is idem)
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Volgens mijn dealer zou de sensor aanwezig moeten zijn, maar R-Link laat inderdaad geen luchtkwaliteit zien. Ben benieuwd wat jouw dealer gaat vertellen.
Vrijdag staat afspraak geplant..... ben benieuwd..... 

Hou ons op de hoogte!
Volgens dealer is dit in NL niet van toepassing. Ben het hier niet mee eens, dus wordt vervolgd. 

Het staat in de Nederlands productfolder en in de handleiding. Het was voor ons reden om te kiezen voor de Clio, aangezien mijn vriendin last heeft van hooikoorts.
Hier idem, maar de discussie is nog gaande. Ik zie wel mogelijkheden.
En nog nieuws? Wij hebben deze ook niet, maar in het boekje staat het wel uitgelegd. Ik ben alleen bang dat het puur voor de Zoë telt en niet voor de Clio.
Als je de promofilmpjes op de Renault site bekijkt, maak ik daaruit op dat het "take care" systeem met ionisator en geurverspreider weliswaar alleen op de Zoe zit, maar de luchtkwaliteitssensor ook op andere modellen.
In hrt instructieboekje wordt in het hoofdstuk van de climate control ook verwezen naar deze sensor, en daar staat nergens dat dit afhankelijk is van de uitvoering.
Zou me nog kunnen voorstellen dat het verschil maakt of je handmatige airco of climate control hebt, maar aangezien dat bij meerdere mensen in dit topic het geval is, lijkt er iets niet te kloppen.
Mijn Clio wordt eind augustus geleverd, ik hou het in de gaten en zal me hier melden. Samen staan we wellicht sterker.
In hrt instructieboekje wordt in het hoofdstuk van de climate control ook verwezen naar deze sensor, en daar staat nergens dat dit afhankelijk is van de uitvoering.
Zou me nog kunnen voorstellen dat het verschil maakt of je handmatige airco of climate control hebt, maar aangezien dat bij meerdere mensen in dit topic het geval is, lijkt er iets niet te kloppen.
Mijn Clio wordt eind augustus geleverd, ik hou het in de gaten en zal me hier melden. Samen staan we wellicht sterker.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir

Dan moeten ze er ook niet mee adverteren en het uit de Nederlandse instructieboekjes halen.
Helemaal mee eens. Zou overigens ook wel de beweegredenen willen weten om zo'n luchtkwaliteitssensor en DAB+ niet in alle landen op de markt te brengen. Hebben wij daar in Nederland minder recht op ofzo? Persoonlijk had ik vooral DAB+ bijvoorbeeld erg graag gehad.
Same here. Je zou denken dat het qua kosten juist efficiënter zou zijn om zulke dingen gelijk te trekken over verschillende markten. Al zou het me niks verbazen dat de hardware er al in zit en de software de blokkades vormt (nog schandaliger, als je het mij vraagt).
DAB+ is in de landen om ons heen al iets meer gemeengoed, maar het zou toch leuk geweest zijn, zeker nu er hier ook wat meer aandacht voor komt (getuige die hoogst irritante "let's get digital" reclame).
Maar daar adverteren ze ten minste niet mee. Die buitenluchtsensor staat op meer plaatsen genoemd, de Clio sectie op de Nederlandse Renault site, promofilmpjes van R-Link en de handleiding van zowel R-Link als de Clio. Zou je misleidend kunnen noemen.
DAB+ is in de landen om ons heen al iets meer gemeengoed, maar het zou toch leuk geweest zijn, zeker nu er hier ook wat meer aandacht voor komt (getuige die hoogst irritante "let's get digital" reclame).
Maar daar adverteren ze ten minste niet mee. Die buitenluchtsensor staat op meer plaatsen genoemd, de Clio sectie op de Nederlandse Renault site, promofilmpjes van R-Link en de handleiding van zowel R-Link als de Clio. Zou je misleidend kunnen noemen.
Geen van de in Nederland geleverde Clio's IV heeft deze sensor.
Dat dit we in de prijslijst / brochure / Renault site staat, is zeer vervelend. De sensor en functie bestaat namelijk wel, is een korte tijd in Frankrijk zo geleverd. Maar dat is inmiddels ook al niet meer zo, zie dit topic op het Franse Clio IV forum: http://renault-clio-4.forumpro.fr/t1387 ... r-manquant

Wel potverdorie.
Vandaag een ritje gemaakt in een Captur met R-Link en daar zit 'ie wel in. Lijkt geen denderend zinvolle functie te zijn, maar toch, voelde toch even lichte frustratie :P
Vandaag een ritje gemaakt in een Captur met R-Link en daar zit 'ie wel in. Lijkt geen denderend zinvolle functie te zijn, maar toch, voelde toch even lichte frustratie :P
Inmiddels op het Franse forum een antwoord van klantenservice: was alleen op pre-productiemodellen beschikbaar, deze zijn ook als fotomodel gebruikt....
Zie http://translate.google.com/translate?d ... ht%3Decran

Zie http://translate.google.com/translate?d ... ht%3Decran