Hallo mensen,
Ik heb een Renault Clio, 2001; 1.6 16V. (Die uitvoering met spitsen koplampen)
Nou heb ik gisteren uit het niets 2 storingen gekregen en ik weet niet wat ze zijn. Nou heb ik dit even opgezocht en dit is wat ze zijn.
Ten eerste deze: Deze lampje blijft aan en gaat maar niet uit. Er gebeurt ook niets raars als alleen die lampje aan staat tijdens het rijden.
Storing 2: Als deze lampje aan gaat tijdens het rijden dan kan ik amper normaal rijden. Volgens mij over de 2.5 toeren dan kan ik gewoon geen gas meer geven, ik rij moeilijk 50 en moet gewoon zo snel mogelijk stoppen (spoedig!) Ik weet niet hoe ik deze storing heb gekregen maar dit is echt niet goed.
Deze lampje gaat soms uit als ik stop, de motor afzet en dan over een minuut hem weer aanzet. Dan kan ik gewoon weer doorrijden net alsof er helemaal niets aan de hand is. Maar hij kan iedere moment ook weer aan gaan en dan ben ik weer de lul.
Kan iemand mij helpen? Wat zijn deze storingen en hoe los ik ze op? In mijn Clio boekje staat dat ik naar de Renault dealer moet gaan maar ik heb ze gebeld en ze vragen €150,- om slechts te kijken max 45minuten. Ik ben een student van 21 en kan dat niet zomaar betalen.
*** Zojuist deze video op Youtube gevonden; die is wel van 2002 maar dat gebeurt er zodra die lampje brand. Alleen heb ik nog nooit volle toeren geprobeert; volgens mij komt de mijne niet verder dan 2.5 a 3 maar ik zal het de volgende keer proberen en melden. ******
Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Groetjes,
Edit: dit eerst op de verkeerde sub-forum geplaatst.
Dashboard storingen
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Dashboard storingen
Er zitten op de forum veel techneuten die hem wel voor je kunnen uitlezen dan weet je zeker meer.
Weet niet waar je woont maar een Henny uit Cuijk komt vaker erg positief voorbij maar er zijn er zeker meer.
Het wel iets van een beveiliging mode(noodloop) waar die in gaat je verliest een stuk vermogen!
Zoek maar een op noodloop https://www.clioclub.info/forum/search.p ... mit=Zoeken
En dit zijn de techneuten die het wel voor je willen doen de ODB uitlezen.
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
Weet niet waar je woont maar een Henny uit Cuijk komt vaker erg positief voorbij maar er zijn er zeker meer.
Het wel iets van een beveiliging mode(noodloop) waar die in gaat je verliest een stuk vermogen!
Zoek maar een op noodloop https://www.clioclub.info/forum/search.p ... mit=Zoeken
En dit zijn de techneuten die het wel voor je willen doen de ODB uitlezen.
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Is idd noodloop
Er zit ook nog verschil in de lampjes of ze knipperen of continu branden
maar oorzaak kan meerdere dingen zijn
bobine verstopte of niet goedwerkende katalysator lamda
uitlezen eventueel door een forumer
en dan kijken wat de computer zegt dat is de kortste klap
Er zit ook nog verschil in de lampjes of ze knipperen of continu branden
maar oorzaak kan meerdere dingen zijn
bobine verstopte of niet goedwerkende katalysator lamda
uitlezen eventueel door een forumer
en dan kijken wat de computer zegt dat is de kortste klap
Ik heb hem uit laten lezen en hij zegt dat het iets met de gaspedaal is. De monteur heeft gekeken en die storing was er blijkbaar bij de vorige eigenaar ook; hij zei dat het al was gesoldeerd en ik dus een nieuwe moest kopen. Hij had de storing uitgewist en als het weer kwam moet ik weer langs gaan; heb er 2 dagen mee gereden zonder niks, de 3e dag heb ik die storing een aantal keren gehad en ben toch van plan om het te laten doen.
Alleen is aan de prijzige kant, of is dit een normale prijs? €60,- kost die kabel van gaspedaal naar computer van auto en €60,- vraagt hij voor de montage van het gaspedaal naar het computer van de auto
.
Alleen zij die man dat er ook meerdere oorzaken kunnen zijn; hij zei dat hij meerdere storingen zag maar dat dit wss het was.
Ik ga deze week even langs om het weer te laten zien en even vragen wat de andere oorzaken kunnen zijn.
Alleen is aan de prijzige kant, of is dit een normale prijs? €60,- kost die kabel van gaspedaal naar computer van auto en €60,- vraagt hij voor de montage van het gaspedaal naar het computer van de auto
.
Alleen zij die man dat er ook meerdere oorzaken kunnen zijn; hij zei dat hij meerdere storingen zag maar dat dit wss het was.
Ik ga deze week even langs om het weer te laten zien en even vragen wat de andere oorzaken kunnen zijn.
- roylee
- forum member
- Contacteer:
ga er maar vanuit dat het gaspedaal unit is. heb het hier al vaker voorbij zien komen op het forum.