Clio 2 Start niet naar 1 jaar stilstaan.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
dirkieto

Clio 2 Start niet naar 1 jaar stilstaan.

Bericht door dirkieto »

Hallo, ik heb een renault clio phase 2 (sloopauto) gekocht vorig jaar, hij starte perfect was ook van een opatje geweest eerste bezitter. 110.000 km voor een auto van 13 jaar oud is niet veel na mijn mening. En in een jaar tijd want had noge en ander probleempje dat ik eerst moest oplossen heb ik hem langzamerhand opgebouwt weer alles rechtgebogen en getrokken. aandrijfassen vervangen olie ververst. en allich een nieuwe bumper en motorkap. en nog paar losse onderdelen. Nu na een jaar tijd eigenlijk laatste 2 weken meeste werk verricht maargoed wou naar parijs met oud en nieuw. Nu had ik hem mooi eergister helemaal klaar (alleen motorgedeelte nog bloot) omdat ik er wss toch bij moet als er iets is, Hij heeft in dat jaar tijd onder zeil gelegen het motorgedeelte hij heeft wel paar keer water gevangen omdat het met stevige wind er toch af wist te waaien. Ik heb benzine lekker heen en weer geschommelt geprobeert te starten met accubooster. Maar niks lijkt te helpen. En tot hier strand mijn kleine kennis over auto's

Even ter voorstelling Ben dirk eigenaar van een clio (mijn 2e) uit 2000
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: Clio 2 Start niet naar 1 jaar stilstaan.

Bericht door goodje »

Welkom!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
meks1980
forum starter
Contacteer:

Bericht door meks1980 »

Waarschijnlijk je brandstofpomp vast
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dat of je brandstoffilter/leiding verstopt. Even loshalen en doorspoelen.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Dat ga ik morgen maar eens doen dan, want denk dat het niet aan brandstof filter ligt heb onder de bank ook nog eventjes de kabeltjes gecheckt en even aangeduwt. Ik heb overigens nog een klein probleempje je hebt bij de stuurkolom bevestiging 2 bouten eentje onder en eentje boven die door het subframe heen moet. Nu heb ik al een dag besteed en mijn vader een dag besteed om die bovenste erin te krijgen maar dat blok komt op een of ander manier niet op zijn plek terecht waardoor je hem er dus niet in kan draaien. Heeft iemand een goude tip hiervoor?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hmm, Henny heeft laatst ook iets neergezet over probleem met stuurkolom. Die was gelost bij een garage maar ook niet goed vastgezet. Henny heeft dat weer in orde gekregen, misschien moet je hem even vragen hoe.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Heb hem zojuist een PB gestuurt. Ik heb onder de bank de leiding deraf gehaalt maar daar kwam nog benzine uitlopen. ik moet alleen nog ff uitvogelen waar de leiding heen gaat want dan kan ik hem een keer uitspuiten want vandaag andere accu van een auto die eigenlijk iedere dag wel 100 km rijdt dus een volle accu maar hij krijgt gewoon geen benzine.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Heb overigens ook want de tank was nog half vol, hem ff afgetankt. en vol gegooit dus daar kan het ook niet aan liggen.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Heb net de leiding uitgeblazen met compressor. En daar zat wel benzine in heb ook ff contact omgedraait volgens een kennis zou de benzine er dan uit moeten lopen maar dat gebeurt dus niet. Der zit wel benzine in maar er loopt niks uit? Iemand enige suggesties?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Verwijderd NIET goed gelezen...
Moet inderdaad de brandstof pomp zijn..
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Bericht door pjbosvelt »

Hij zegt dat hij het contact omdraaide....dus zou er benzine uit moet komen toch ?

Maar dat gebeurde dus niet....
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb je de benzineslang van de injectierail los gehaald om te kijken of er benzine uit komt?

Wanneer je die in een potje hangt en start moet er benzine uit komen. Is dat niet zo dan zou dus toch de brandstofpomp vast zitten.
Komt er trouwens wel benzine uit de tank als je de leiding daar los haalt? Je zegt dat er een halve tank in zat voordat je 'm wegzette. Dat is niet handig geweest want dan kan ook drab in de tank daar een verstopping hebben veroorzaakt.

Wanneer dit allemaal werkt kan je bij de eerste keer starten het luchtfilter er af halen en tijdens het starten een klein beetje remmenreiniger in de gasklep spuiten. Dat wil ook wel eens helpen.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Heb ook de leiding van de tank naar de pomp uitgespoten dat heeft het wel verholpen der loopt nu een lekker straaltje benzine uit de brandstofpomp. Alleen met nieuwe accu start hij nu nog niet hmmm. Eigenlijk ben ik beetje ten einde raad. Heb ze zekeringen nagekeken onder de motorkap zijn nog heel. benzine krijgt hij. stroom heeft hij genoeg. Toen ik hem achter het huis parkeerde deedt hij het nog perfect 1x starten en zuiver alswat. hij zat wel in elkaar maar toch perfect. 1 Jaar later niets.
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Draait de startmotor goed rond ?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Als je er een bougie uithaalt en los op de kop legt (tegen ijzer) vonkt die dan wel anders is het iets van de bobine enz...
CoolClio

Bericht door CoolClio »

De auto wil ook niet starten als de massakabel die links onder de auto van de carosserie naar het blok loopt kapot is. Dit is een plat gevlochten koperen kabel van ongeveer 30cm.
Je kunt dit ook eenvoudig testen door een startkabel van de min pool van de accu aan te sluiten op een metalen deel van het motorblok.
Daarna starten, doet het dan wel dan heb je een massa probleem en is die gevlochten massakabel waarschijnlijk de oorzaak.
Kan nl ook zijn dat de massakabel niet helemaal kapot is, maar zo gecorrodeerd is dat de weerstand te hoog wordt tijdens het starten. In dat geval moet je die kabel vervangen.
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Ik had altijd een trucje om te kijken of hij goed genoeg vonkte en dat was namelijk beetje w40 of deo in mijn cilinder ( weliswaar scooter ) te spuiten en vervolgens bougie derin dop erop en dan proberen te starten. Ik ga morgen even verder kijken vandaag bijna alleen maar regen gehad.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Deo in je cilinder is weer eens wat anders. Gaat 'ie wel lekker van ruiken :laugh4: :smash:
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Als ik de w40 niet kon vinden. Maar werkte prima hoor voor de scooter. Bougies eruit gehaalt alleen ff geen accu bij de hand gehad. Maar voor de rest de bougies waren wel beetje zwart. Ik ga morgen eventjes de bougies checken of ze vonken. En dan weet ik het niet meer hij heeft wel massa want uit eigen ervaring weet ik ook dat als die niet goed aard dat je dan met starten gewoon een soort kortsluiting effect krijgt.

En dus niet start :smash:
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Goed bougie vonkt ik ben ten einde raad...
112mark
forum starter
Contacteer:

Bericht door 112mark »

Als de bougie vonkt dan komt het er toch op neer dat hij geen (of te weinig) benzine krijgt in de cilinder. Anders zou hij toch gewoon moeten starten.
Gewoon vanaf de cilinder het pad van de benzine terug gaan volgen (ofja mengsel van lucht en benzine dat is dus geen volle straal benzine he ;) )

Ik zie wel dat je het hebt over een zwarte bougie, dan zou ik er toch wel voor kiezen om hem of goed schoon te maken of gewoon vervangen.

Maar beschrijf het geluid eens als je hem wilt starten. Krijg je het idee dat hij bijna wilt starten (en dus gewoon net te weinig krijgt) Of dat hij gewoon helemaal geen aanstalten maakt om te starten?
Clio 2 Phase 1 uit 1999
dirkieto

Bericht door dirkieto »

Heb maar ff geluids opnamen gemaakt hoop dat iemand hier meer uit kan halen?:)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Stinkt de auto aan de achterkant erg naar benzine als je hem zo gestart heb?
Zo ja is misschien de vonk te zwak en geel, moet als het een krachtige vonk is mooi blauw zijn!
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Zit je luchtinlaat niet dicht/verstopt :chinrub:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”