Pagina 1 van 1
Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 26 dec 2013 14:36
door robertwim
In mijn bijna nieuwe clio zijn bijna alle functies in medianav uitgevallen.
Alleen de radio werkt nog, maar kan zelfs de zender niet veranderen.
Natuurlijk kan ik naar de dealer rijden, maar misschien weet iemand of dit simpel zelf te verhelpen is.
alvast bedankt.
Robert
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 26 dec 2013 15:21
door Arjan
Ik weet niet of je de securitycode hebt. Dan kan je de accu een paar minuten los halen. Dan zou medianav moeten resetten.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 26 dec 2013 18:51
door robertwim
Op de factuur staat een 4 cijferige radiocode vermeldt, is dat hetzelfde ?
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 26 dec 2013 19:14
door Arjan
Securitycode is inderdaad radiocode

Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 27 dec 2013 00:48
door marcovr1980
Ik vraag me of dit hetzelfde probleem is als wat ik heb. Mijn Clio is een week oud, maar ik ben nog geen vrienden met Medianav.
Regelmatig als ik wegga reageert mijn touchscreen niet en werkt alleen de radio omdat die standaard aangaat.
Als ik een tijdje in de auto zit reageert alles ineens weer en kan ik ook naar de navigatie e.d. toe. Zou het misschien met de kou te maken hebben ofzo?
Ik vind het in ieder geval behoorlijk irritant en ga morgen de dealer maar eens lastigvallen.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 27 dec 2013 16:33
door rwou
Je mag toch verwachten dat dit systeem uitgebreid getest is door Renault. Ik heb tot nu toe één keer een weigering gehad en moest toen de validatiecode invoeren. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft. Wordt niet blij als ik jullie problemen lees.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 27 dec 2013 19:04
door Quirico
Helaas, maar zo te zien WEER een topic over het geweldige medianav.
Ik adviseer een ieder met een probleem aan medianav eerst in andere topics te kijken dat over het systeem gaat. Geschreven storingen in dit topic zijn namelijk erg bekend (op het forum).
De dealer en of Renault NL reageren helaas bij elke aanmelding van een medianav storing, erg naïef.
Ik heb dezelfde storingen al ervaren en na 10 maanden loopt er nog steeds een dossier.
Nee, Renault NL stelt mij in deze erg teleur.
Kortom; meld het gewoon aan bij Renault NL, 0800 0303
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 29 dec 2013 11:41
door goos
Topic verplaatst naar juiste locatie op het forum
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 08 jan 2014 10:13
door marcovr1980
Ik kom net bij de dealer vandaan waar ze het probleem ook geconstateerd hebben. Ze gaan aan Renault vragen wat te doen, wellicht vervangen.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 08 jan 2014 11:17
door robertwim
Ben op 2 januari bij de dealer geweest.
Daar werd geconstateerd dat het systeem niet werkt.
Het moet vervangen worden en is in bestelling.
Sindsdien wacht ik maar geduldig.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 08 jan 2014 12:55
door goodje
Medianav hoor je niet echt veel problemen over gaat vaker fout met R-link..
Heb totaal geen problemen met mijn systeem werkt gewoon goed en degelijk...
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 08 jan 2014 14:44
door sj0ertum
Ik kreeg op de Captur Nederland facebook pagina de opmerking dat hij het niet meer doet als het kouder dan 7 graden is

Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 08 jan 2014 15:32
door marcovr1980
Ik ben al gebeld door de dealer en moet volgende week terugkomen. Waarschijnlijk wordt het hele medianav systeem vervangen.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 09 jan 2014 17:13
door rwou
denk bij het verkrijgen van je nieuwe medianav aan de updates maar meer nog aan je eventuele aangeschafte kaarten. De nieuwe medianav zal dit niet hebben en ik weet niet of je dat dan zomaar over kan zetten.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 10 jan 2014 20:55
door Quirico
Staat op je account, dus je raakt je kaarten niet kwijt

Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 16 jan 2014 09:32
door marcovr1980
Nou, bij de dealer geweest en mijn Medianav wordt vervangen omdat het touchscreen inmiddels in het geheel niet meer functioneert. Levertijd wisten ze nog niet en ik rij dus nu rond met een Medianav die om een validatiecode vraagt die niet ingevoerd kan worden omdat het scherm niet werkt :-)
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 16 jan 2014 10:38
door klmklmklmklm
Dat ze dan een scherm uit een auto halen die in hun garage staat dat noem ik dan service.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 19 jan 2014 19:20
door marcovr1980
Dat gaan ze misschien ook wel doen, morgen hoor ik meer.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 02 feb 2014 13:13
door Juust
marcovr1980 schreef:Dat gaan ze misschien ook wel doen, morgen hoor ik meer.
En, hoe is het bij jou afgelopen? Ik had EXACT hetzelfde! Eerst alleen radio op 1 zender, daarna is de stroom eraf geweest en had ik enkel nog het schermpje waarin de radiocode ingevoerd moest worden (wat niet kon, want het scherm was bevroren).
Mijn nieuwe scherm is nu 2 maanden geleden besteld, hij gaat als het goed is eind februari binnenkomen. Ik heb wel na aandringen bij Renault NL een tijdelijk toestel gekregen, die omgewisseld wordt als mijn nieuwe device binnen is.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 05 feb 2014 15:18
door marcovr1980
Ik heb me behoorlijk kwaad gemaakt bij Renault NL en kreeg toen vrij snel een leenapparaat. Zouden ze eigenlijk standaard moeten doen, maarja...
Levertijd voor mijn nieuwe is mij nog niet bekend.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 05 feb 2014 17:24
door Marcoo
Voor mij hebben ze op 19 december 2013 ook een nieuw MediaNav systeem besteld. Gisteren nogmaals met de dealer gebeld en de levering stond nu gepland op 14 februari. Dus hopelijk nog maar anderhalve week wachten.
Re: Medianav werkt niet (meer)
Geplaatst: 25 feb 2014 11:47
door Juust
Marcoo schreef:Voor mij hebben ze op 19 december 2013 ook een nieuw MediaNav systeem besteld. Gisteren nogmaals met de dealer gebeld en de levering stond nu gepland op 14 februari. Dus hopelijk nog maar anderhalve week wachten.
De mijne is 17 december besteld, zou inderdaad de 13e of 14e binnenkomen. Gelukkig heb ik een leenmodel meegekregen, want ik geloof niet dat ze het apparaat snel binnenkrijgen..