verwarming heeft problemen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
spinner

verwarming heeft problemen

Bericht door spinner »

hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en zal me ff voorstellen voor ik gelijk met mn vraag kom, mijn naam is willy en ik heb een clio 1.2 uit 99, nu heb ik het volgende probleem, (ik heb al wat rondgekeken naar gelijksoortig probleem, maar ze zijn net ff allemaal anders) de kachel wil niet warm worden, heel soms doet ie het even, de thermostaatmeter loopt gewoon op tot halvewege, maar soms slaat die ook ff door naar het op 1 na hoogste streepje, dat doet ie dan heel snel en gaat ook even zo snel weer terug naar halvewege, koelvloeistof zit er voldoende in, dit heb ik eerst tot max gevuld, daarna poosje gereden, was hij weer wat gezakt (door de lucht) daarna weer bijgevuld, dit herhaald tot hij op max blijft staan, dus dat daar alle lucht uit is,
(optie garage) maar dit mocht niet baten, ook komt er als de kachel aan staat, gericht op de ramen , een vrij zoete lucht vrij (niet als ik hem op benen zet) de waterpomp is van de zomer vervangen, toen was het probleem ook al en leek het even verholpen te zijn, maar neehoor, de kachel blijft steenkoude lucht blazen. als er een slang ofzo los zou zitten, zou hij het ook niet incidenteel doen lijkt mij, en veelal lees ik dat als de thermostaat kapot is, de meter niet echt omhoog komt en dat doet ie wel, hij verliest dus ook geen koelvloeistof maar wat is het dan?
heeft iemand van jullie enig idee? alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
michel88

Re: verwarming heeft problemen

Bericht door michel88 »

kachel radiateur zit waarschijlijk verstopt en die zoete geur is koelvloeistof :wink:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

van het meter probleem en de koelvloeistof niveau denk dat je radiateur verstopt zit of er lucht in de leiding zit,

niet warm wordende kachel, kachelradiateur verstopt (of bijna)

alle 2 de radiatoren doorspoelen (en de rest van het systeem)

doe je je toevoer slang aan de tuinslang (op heet water hangen) even een koppelstuk maken.
en vol open zetten, ondertussen de motor laten draaien.
rest opvangen in emmers en doorspoelen in de wc

als het niet wil werken
radiateur vervangen, termostaat.

succes
Groeten, Vincent.
michel88

Bericht door michel88 »

kan je het ook gewoon in de put late lopen buiten :laugh4:
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

mij ons niet hoor...
die milieu gezeik enzo. :chinrub:
Groeten, Vincent.
michel88

Bericht door michel88 »

of je het nou in de wc gooit of met een slangetje vanuit de auto naast de put enzo erin laat stromen.
je moe alleen zorgen dat je kwade buren t nie zien :laugh4:

maar denk dat je t beste gewoon de kachel radiateur moet vervangen :thumbsup:
spinner

Bericht door spinner »

kachel radiateur vervangen? is dat zelf te doen? en als dat bij garage gedaan moet worden, wat zijn dan ongeveer de kosten?
michel88

Bericht door michel88 »

volgens mij zit ie achter t dashboard beetje kut :bigcry:

zou t laten doen bij de dealer heb je zelf geen gezeik :wink:
spinner

Bericht door spinner »

wowwwwwwwwwwwww dat laat ik maar uit mn hoofd hahaha,
geen strak plan om dat zelf te doen.
Wolfii82

Bericht door Wolfii82 »

Hete motor, koude verwarming? koppakking kapot?
spinner

Bericht door spinner »

het vreemde is dat ik al 3 dagen met verwarming rij, en de temperatuurmeter keurig in het midden blijft, voor hoelang zal het nu zijn? vreemd hoor, net zo wisselvallig als het weer :smash: wat voor storing of defect kan zo wisselvallig zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”