Dan gaat die branden als "Waarschuwing luchtverontreiniging" MITS je auto er ook daadwerkelijk mee is uitgerust.
Kan dus ook nog zijn dat dit bij jou niet het geval is.
Oh, ik dacht dat dat lampje was voor 1 of andere motorstoring en dat die bij elke auto wel aan hoort te gaan.
Die test kan ik helaas niet doen omdat ik geen boordcomputer heb (en dus ook geen knop ervoor haha).
Wat is dan dat lampje wat lijkt op een hartslagmonitor?
Oh en volgens mij hoort dit topic bij elektronica of niet? :D
Dat hartslag lampje heet "elektronische storing" en kan enorm veel verschillende storingen aangeven. In de meeste gevallen geeft alleen uitlezen dan een oplossingsrichting.
Ik ben bang dat het ledje dan kapot is. Je tellerbak heb je er overigens in zo'n 20 minuten uit. Moet wel je dash voor uit elkaar. Bij de HowTo's staat hoe je de ledjes kan vervangen en wat je nodig hebt
Ja ik weet hoe die eruit moet. Heb het al 2x gedaan omdat ik verlichtingslampjes in de bak had vervangen (was 1 vergeten met als resultaat dat juist die veel minder licht gaf dan die ik had vervangen). Ik denk dat ik maar wacht op de lente voor ik eraan begin. Heb nergens een overdekte ruimte om het te doen en met dit weer en temperatuur heb ik er ook geen zin het buiten te doen.
Maar toch raar dat het lampje stuk is. Lijkt me toch niet dat ie zo veel brandt? Haha
Zal nog wel even wat op het internet speuren of ik er meer te weten over kan komen!
Dag Eric, Bij mijn Clio uit 99 (1.6 8v) brandt het motorstoring lampje ook niet. Als onderdeel van het luchtverontreiniging systeem moet volgens mij je uitlaat voorzien zijn van twee lambda's (voor en na de kat). Ik heb dit niet dus bij mij doet het lampje ook niks.