R-Link: Wat biedt de Live Services

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
mmore

R-Link: Wat biedt de Live Services

Bericht door mmore »

Hallo mede Renault bezitters,

Sinds augustus ben ik het bezig van een Renault Clio met het R-Link systeem. Ik heb onlangs een melding gekregen dat de Live Services zijn verlopen (expired). De gratis proefperiode van deze dienst is kennelijk afgelopen. Echter, er lijkt niets veranderd te zijn. Ik krijg nog steeds file informatie in beeld en het navigatiesysteem gebruikt die file informatie om de routes te bepalen. Volgens mij heeft dat de maken met IQ routes of zoiets.

Wie kan mij vertellen wat die Live Services precies doen? En is het de moeite om het aan te schaffen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
martijnm
forum starter
Contacteer:

Re: R-Link: Wat biedt de Live Services

Bericht door martijnm »

R-Link gebruikt 2 systemen voor file-info: TMC, wat gewoon via bepaalde radiozenders wordt ontvangen en Live Services, die via de internetverbinding binnenkomen. Verschil zit in zowel de updatefrequentie als de hoeveelheid (detail-)informatie. TMC ontvang je 2 (of4) keer per uur en bevat alleen de snelwegen. De info via Live is elke paar seconden bijgewerkt en geeft zelfs lokale wegen in woonwijken weer.
Inderdaad blijft TomTom gewoon werken, zij het met wat minder detail. Je zal zelf moeten bepalen of je er voordeel in ziet.
mmore

Bericht door mmore »

Martijnn, bedankt voor je reactie. Dit geeft me wat meer duidelijkheid. Ik ga er van uit dat de extra informatie via live services betere routes aanbiedt als er files zijn. Ik ga de service een jaar proberen.

Bedankt!
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ik zou het eerst een tijd zonder proberen en dan eventueel kijken of je het mist, want je hebt het nu drie maanden gebruikt kijken of je verschil merkt!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Van de TomTom site: http://www.tomtom.com/nl_nl/services/live/#tab:tab1

LIVE Services

Koop nu - vanaf €49,95 p/j

Rijd elke dag slimmer, waar je ook naartoe gaat!

Ontvang nauwkeurige verkeersinfo, met elke twee minuten een update - dat is zeven keer vaker dan alle andere aanbieders. Vermijd vertragingen en weet precies wanneer je aankomt. En rij bovendien overal zorgeloos heen, dankzij de gedetailleerde wegendekking voor heel Europa.

Ben je regelmatig onderweg of rijd je elke dag van en naar je werk? Dan weet je dat het vaak een hele uitdaging kan zijn om te blijven rijden en je bestemming te bereiken. Wegwerkzaamheden, files, flitslocaties... zelfs een korte rit kan veel tijd en geld kosten.

Je kunt nu elke dag slimmer rijden - waar je ook naartoe gaat.

TomTom biedt een complete oplossing in één handig pakket: TomTom LIVE Services. Hiermee ontvang je in realtime de meest actuele route-informatie (zoals verkeersinformatie, Search & Go, enz.) rechtstreeks op je navigatiesysteem, waardoor je tijd, geld en veel stress kunt besparen.

Reviews van gebruikers LIVE services

"Betrouwbaar in de informatie geen verrassingen als je op reis gaat over het traject, aanbevelingen voor alternatieve routes, al met al ga je zeer gemakkelijk op reis met TomTom."

"Beter route plannen, ruim van te voren alternatieve route uitwerken. Met name voor onverwachte files en ongelukken."

"Dat het gewoon heel makkelijk is om te gebruiken vooral als je iets zoekt in een stad, je hoeft maar de naam aan te geven en hij vindt het."

"Een zeer veilig gevoel tijdens het rijden.Hij geeft je alle info wat je nodig hebt. En wil je meer . je hoeft het maar te vragen. Geweldig. Ik prijs hem met een dikke 10."

"Live heeft voordelen met omzeilen van files, geeft waarschuwing bij snelheidscontroles, het geeft nuttige info over verkeers situaties, en is ideaal voor het vinden van een benzine station met actuele brandstof prijzen."

Realtime LIVE Services voor echte kilometervreters

TomTom LIVE Services biedt de beste realtime services, rechtstreeks op je TomTom-navigatiesysteem, alles in één handige bundel:

TomTom Traffic
Bereik je bestemming sneller - dankzij grotere wegendekking en meer verkeersinfo.

Mobiele flitsers
Weet waar de vaste en mobiele flitslocaties zich bevinden voor een veiligere en relaxtere rit.

Search & Go
Vind de meest relevante locaties van TomTom Places, om alles, van een lokale boekenwinkel tot een apotheek, te vinden, waar je ook bent. Voer een zoekterm in, bekijk de zoekresultaten en laat je navigatiesysteem je naar de locatie van je keuze brengen.

LIVE QuickGPSfix
Sneller de weg op. Verkort de tijd die nodig is om je GPS-positie te bepalen.

Weer
Ontvang de meest recente weerberichten, zodat je je reis beter kunt plannen en veiliger de weg op kunt.

Hoe werkt LIVE Services?

TomTom LIVE Services zijn services die live naar je apparaat worden verstuurd. De informatie en updates voor elke service (zoals de meest actuele verkeersinformatie of weersvoorspellingen) worden rechtstreeks naar de sim-kaart van je TomTom-navigatiesysteem verzonden. Je hoeft dus niets te activeren en geen mobiele telefoon op je navigatiesysteem aan te sluiten. Jij gaat gewoon de weg op en je navigatiesysteem doet de rest.

Compatibiliteit

Momenteel kun je TomTom LIVE Services alleen gebuiken op de XL LIVE IQ Routes™ edition, de GO LIVE en de VIA LIVE.

Dekking

Afbeelding

Verkrijgbaarheid

Je digitale wereld is binnen handbereik met TomTom LIVE Services. TomTom Traffic, Mobiele flitsers, Local Search, Weer en LIVE QuickGPSfix maken deel uit van TomTom LIVE Services bundel. Je ontvangt de beste realtime TomTom Services direct op je navigatiesysteem, alles in één handig pakket.

Heb je al een TomTom-navigatiesysteem? Klik op de knop 'Koop nu' en kijk of je navigatiesysteem ondersteuning biedt voor LIVE services.

TomTom GO / XL / Via LIVE-navigatiesystemen worden geleverd met 1 jaar gratis services, daarna verlengbaar voor slechts €49,95. Bekijk ons productoverzicht voor specifieke producten.

FAQ

Heb ik voor het gebruik van LIVE Services een mobiele telefoon met Bluetooth nodig, naast een compatibel TomTom apparaat?

Nee, je hebt geen mobiele telefoon nodig. Alle TomTom LIVE Services apparaten zijn klaar voor gebruik. Je hoeft niets aan te sluiten en je kunt direct gebruik maken van ons gratis introductieabonnement van 1 jaar op LIVE Services.

Als je echter gebruik wilt maken van de geweldige carkit-functie in je TomTom apparaat, kun je een mobiele telefoon met Bluetooth™ aansluiten op je systeem.

Kan ik een abonnement nemen op één enkele LIVE Service in plaats van de hele TomTom LIVE Services bundel?

Nee, de LIVE Services worden alleen als bundel aangeboden voor gebruik op de LIVE apparaten. Wel is HD Traffic informatie beschikbaar voor gebruik op de TomTom ONE XL Europe HD Traffic en de TomTom HD Traffic receiver (niet voor GO LIVE of XL LIVE).
Als je afzonderlijke services wilt kopen, kun je kijken naar de aanvullende services van TomTom. Deze zijn te downloaden via het softwareprogramma TomTom HOME of je kunt ze kopen in de webwinkel van TomTom.

Wat is het verschil tussen TomTom LIVE Services en de reguliere TomTom services?

TomTom LIVE Services is een servicebundel met een realtime verbinding. Gegevens en updates worden rechtstreeks naar je navigatiesysteem verzonden, draadloos of elke keer dat je verbinding maakt met ons programma TomTom HOME. Lees meer

Wat gebeurt er wanneer het gratis introductieabonnement afloopt dat bij het navigatiesysteem wordt geleverd?

Wat gebeurt er wanneer het gratis introductieabonnement afloopt dat bij het navigatiesysteem wordt geleverd? Wanneer je introductieabonnement afloopt, kun je zelf een nieuw abonnement activeren via TomTom HOME of http://www.tomtom.com. Voor een prepaid jaarabonnement betaal je slechts € 49,95 (prijs kan verschillen per navigatie apparaat).

Kan ik mijn LIVE apparaat nog steeds gebruiken als het introductieabonnement is verlopen en ik dit nog niet heb vernieuwd?

Als je besluit je abonnement op LIVE Services na afloop van de gratis introductieperiode niet te vernieuwen, kun je nog steeds alle navigatiefuncties op je LIVE apparaat gebruiken. En mocht je besluiten je abonnement op LIVE Services in een later stadium te vernieuwen, dan kun je dit doen via TomTom HOME.

In welke landen kan ik mijn abonnement op LIVE Services gebruiken?

Met de XL LIVE IQ Routes edition, GO 950/750 LIVE en de 940/740 LIVE kun je LIVE Services ontvangen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Portugal en het Verenigd Koninkrijk.

Met de GO LIVE 1000/1005, GO LIVE 820/825 und VIA LIVE kun je LIVE Services ontvangen in België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

De LIVE apparaten hebben een ingebouwde ontvanger met sim-kaart. Houdt dat in dat mijn locatie kan worden gevolgd?

Nee, absoluut niet. TomTom hecht veel waarde aan de vertrouwelijkheid van persoonlijke informatie en de opgehaalde informatie wordt geheel anoniem verwerkt. We gebruiken alleen informatie over de rijsnelheid en -richting van de gebruikers van TomTom-navigatiesystemen. We weten verder niets over de navigatiesystemen zelf, noch over hun eigenaars.

Hoe kan ik betalen voor een abonnement op LIVE Services?

De betaling van LIVE Services is eenvoudig: zodra je je gegevens hebt doorgegeven via TomTom HOME, wordt er elke maand een vast bedrag van je creditcard afgeschreven. Maar je kunt ook kiezen voor een prepaid kaart van 6 of 12 maanden. Deze kun je via TomTom HOME, onze webshop of via een winkel bij jou in de buurt kopen.
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”