slipgevaar
slipgevaar
hallo.
kreeg gisteravond rond 8uur bij het starten van de auto de melding: "slipgevaar".
als ik verder ging met mijn boordcomputer had ik 0 meldingen en kwam het ook niet meer terug.
Auto uitgezet en gestart en de melding bleef weg.
had bij mij c30 ook de melding rond vriespunt dat het kon vriezen maar heb deze melding maar 1x voorbij zien komen.
hebben meer mensen dit wel eens gehad? komt het door de weersvoorspelling of iets technisch?
kreeg gisteravond rond 8uur bij het starten van de auto de melding: "slipgevaar".
als ik verder ging met mijn boordcomputer had ik 0 meldingen en kwam het ook niet meer terug.
Auto uitgezet en gestart en de melding bleef weg.
had bij mij c30 ook de melding rond vriespunt dat het kon vriezen maar heb deze melding maar 1x voorbij zien komen.
hebben meer mensen dit wel eens gehad? komt het door de weersvoorspelling of iets technisch?
Re: slipgevaar
Die melding krijg ik ook vaker. Als ik het goed heb, verschijnt deze melding zodra de temperatuur onder de 4 graden komt. Deze melding verdwijnt na een aantal seconden ook weer en kun je niet terugzoeken.
Clio IV TCe 90 Expression | Blanc Glacier | Pack Introduction | 16" Passion Noir | ext. Rouge | int. Elegance
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Staat ook wel in de gebruikshandleiding lijkt mij.
Het is koud buiten, en de kans dat het wegdek glad is, is groot.
DUSSSS
Slip gevaar.
eerder een waarschuwing voor de bestuurder om rustig te rijden en de clio heel te laten.
DUSSSS
Slip gevaar.
eerder een waarschuwing voor de bestuurder om rustig te rijden en de clio heel te laten.
de melding is niet echt consequent de afgelopen ochtenden vandaar de twijfel over de melding.
maar dank voor de info!
maar dank voor de info!
Ik krijg regelmatig de melding te zien en altijd is de buitentemperatuur onder de 4 graden. Wat bedoel jij met 'de melding is niet echt consequent'?
Ik denk dat het soms boven de 4 graden is, en dan komt hij niet, dus niet consequent (elke dag)
Althans dat hoop ik dan maar, want dan is het goed!

Het viel mij op dat als onder het rijden de temp van 4 naar 3 graden zakt de melding slipgevaar komt en daarna ook 0 gordels achter vastgemaakt.
Die laatste zou eigenlijk alleen tijdens het starten moete komen.
Als bij het starten de temp onder de 4 graden is komt de melding ook.
Daarboven niet.
Die laatste zou eigenlijk alleen tijdens het starten moete komen.
Als bij het starten de temp onder de 4 graden is komt de melding ook.
Daarboven niet.