Ik rij sinds vier maanden met veel plezier een nieuwe Clio 4.
Maar sinds het begin heb ik het probleem dat als ik mijn telefoon (Samsung Galaxy S3) koppel via Bluetooth
hij het een paar dagen doet en daarna niet meer. Opnieuw koppelen werkt wel maar steeds maar een paar dagen.
Ik zie bij het starten van de auto dat het symbool van Bluetooth op de radio wel knippert maar een verbinding komt
helaas niet meer tot stand
Clio 4 Bluetooth Radio is na paar dagen de verbinding kwijt
Clio 4 Bluetooth Radio is na paar dagen de verbinding kwijt
Laatst gewijzigd door Vinnie op 11 dec 2013 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Clio 4.
Reden: Verplaatst naar Clio 4.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Clio 4 Bluetooth Radio is na paar dagen de verbinding kw
Ik heb een iPhone 4 maar geen last van, zou dealer ff bellen of ze meer van deze problemen hebben met Samsung of dat het aan je auto ligt!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Aantal dingen die je kan controleren:
- Energiebeheer van je toestel (valt de verbinding weg als het toestel bijna leeg is)
- Heeft je S3 de laatste nieuwe update, en dan niet de OTA update, maar via Kies controleren
- Kan je R-Link/MediaNav op je telefoon als vertrouwd apparaat instellen? (dus automatisch laten pairen en ook je telefoonboek uitlezen e.d.)
- Staat R-Link/MediaNav op je telefoon ook als audioapparaat aangegeven? (icoontje van een koptelefoon)
- Energiebeheer van je toestel (valt de verbinding weg als het toestel bijna leeg is)
- Heeft je S3 de laatste nieuwe update, en dan niet de OTA update, maar via Kies controleren
- Kan je R-Link/MediaNav op je telefoon als vertrouwd apparaat instellen? (dus automatisch laten pairen en ook je telefoonboek uitlezen e.d.)
- Staat R-Link/MediaNav op je telefoon ook als audioapparaat aangegeven? (icoontje van een koptelefoon)

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Ik heb ook een S3 en herken dit probleem. Dit lijkt echt gerelateerd aan je telefoon.
Wat je kunt proberen is om op je telefoon bluetooth een keer uit te schakelen en weer in te schakelen. Als je daarna weer automatisch kunt verbinden is dat het zelfde probleem als wat ik heb.
Om dit op te lossen heb ik een app geïnstalleerd, die bluetooth uitschakeld als ik de telefoon aan de lading heb (deze app maakt verschil tussen lading via de adapter of via de auto) Als ik de telefoon weer van de lading afhaal, gaat bluetooth weer aan. Ik heb sindsdien dit probleem niet meer gehad.
success
Wat je kunt proberen is om op je telefoon bluetooth een keer uit te schakelen en weer in te schakelen. Als je daarna weer automatisch kunt verbinden is dat het zelfde probleem als wat ik heb.
Om dit op te lossen heb ik een app geïnstalleerd, die bluetooth uitschakeld als ik de telefoon aan de lading heb (deze app maakt verschil tussen lading via de adapter of via de auto) Als ik de telefoon weer van de lading afhaal, gaat bluetooth weer aan. Ik heb sindsdien dit probleem niet meer gehad.
success